استاندار خوزستان : اهواز از فلرهای نفتی رنج می‌برد

اهواز از فلرهای نفتی رنج می‌برد/ دولت ۳ میلیارد دلار برای جمع آوری قرارداد بسته است.استاندار خوزستان با بیان اینکه آلودگی هوا در اهواز به علت دود خودروها نیست، گفت: اهواز از آلایندگی‌هایی مانند فلرهای نفتی رنج می‌برد.غلامرضا شریعتی با بیان اینکه در استان به طور جدی با مساله زیست محیطی مواجه هستیم، ادامه داد: […]

اهواز از فلرهای نفتی رنج می‌برد/ دولت ۳ میلیارد دلار برای جمع آوری قرارداد بسته است.استاندار خوزستان با بیان اینکه آلودگی هوا در اهواز به علت دود خودروها نیست، گفت: اهواز از آلایندگی‌هایی مانند فلرهای نفتی رنج می‌برد.غلامرضا شریعتی با بیان اینکه در استان به طور جدی با مساله زیست محیطی مواجه هستیم، ادامه داد: در شهرهای بزرگ مانند تهران، عمده آلاینده‌ها را دود خودروها تشکیل می‌دهد اما در اهواز، آلودگی هوا به علت دود خودروها نیست. البته این به این معنا نیست که همه باید از خودروهای شخصی استفاده کنند. اهواز از آلایندگی‌هایی مانند فلرهای نفتی رنج می‌برد. البته دولت در این زمینه اقداماتی انجام داده است و قرارداد ۳.۰۲ میلیارد دلاری را برای جمع‌آوری فلرها بسته ‌است که یک میلیارد دلار آن اجرایی شد. البته مناطق‌نفت‌خیزجنوب نیز در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

شریعتی افزود: یکی دیگر از آلایندگی‌های اهواز ریزگردها هستند. در گذشته، سالانه ۲۸ میلیارد متر مکعب آب در استان خوزستان جاری بود؛ با توجه به لزوم تولید برق، سدها ساخته شدند. همچنین وقتی با خشکسالی شدید ۲۰ ساله مواجه شدیم، میزان آوردها به رودخانه‌ها کاهش یافت. در نتیجه باعث خشک شدن زمین‌ و تولید ریزگردها شد. برای جلوگیری از ریزگردها اقداماتی انجام شد، از جمله نهال‌کاری در بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار صورت گرفت. از سال گذشته خوشبختانه بارش‌ افزایش یافت، کانون‌های ریزگردها مرطوب شده و پوشش گیاهی روییده است.وی تاکید کرد: به بارش‌ها امیدوار هستیم اما نباید از هیچ تلاشی دست برداریم. باید کشت نهال در کانون ریزگردها و دیگر اقدامات را ادامه دهیم. با اختصاص سالانه ۱۰۰ میلیون دلار، کانون‌های ریزگردها کنترل شدند و خوشبختانه شرایط زندگی در خوزستان در این زمینه بهبود یافته است.