کمک حدود ۴۰۰ میلیون تومانی به بیماران در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز

رییس موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: در شش ماهه امسال حدود ۴۰۰ میلیون تومان به بیماران در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز در بخش هایی از قبیل ؛ پرداخت کمک هزینه ترخیص کودکان ، کمک هزینه درمان های دارویی بیماران مزمن، خرید تجهیزات پزشکی جهت بیماران مزمن، راه اندازی و تجهیز اتاق مادران، برگزاری […]

رییس موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: در شش ماهه امسال حدود ۴۰۰ میلیون تومان به بیماران در بیمارستان کودکان ابوذر اهواز در بخش هایی از قبیل ؛ پرداخت کمک هزینه ترخیص کودکان ، کمک هزینه درمان های دارویی بیماران مزمن، خرید تجهیزات پزشکی جهت بیماران مزمن، راه اندازی و تجهیز اتاق مادران، برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت های مختلف و خرید و اهدا تجهیزات پزشکی جهت بیمارستان از طرف این موسسه کمک شده است.

دکتر فروزان صادقیان افزود: این کمک ها شامل؛ هزینه ترخیص ۲۰۰ بیمار نیازمند با هزینه ۸۰ میلیون تومان ، کمک هزینه دارویی ۵۰ بیمار مزمن به ارزش ۲۵ میلیون تومان ، خرید تجهیزات پزشکی جهت بیماران مزمن به ارزش ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و خرید تجهیزات پزشکی بیمارستانی به ارزش ۲۸۰ میلیون تومان مجموعه اقداماتی است که در شش ماهه امسال توسط این موسسه صورت گرفته است.وی تصریح کرد: موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر به لطف خداوند از سال ۹۲ در بیمارستان فوق تخصصی ابوذر با هدف خدمت رسانی و حمایت از کودکان بستری نیازمند و کودکان با بیماری های مزمن با مجوز فرمانداری تشکیل شد.

رییس موسسه خیریه بیمارستان کودکان ابوذر اهواز ادامه داد: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اطفال در منطقه بزرگ جنوب غرب کشور است که بیماران استان های همجوار و بعضاً کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت درمان های تخصصی به این مرکز مراجعه می کنند.وی اظهار داشت: از آنجایی که کودکان آینده سازان این مملکت هستند و کشور جهت رشد و ترقی به انسان های سالم و قوی نیاز دارد ما و تعدادی از خیرین دوم هم جمع شدیم تا کودکان عزیز به علت فقر از ادامه درمان باز نمانند.دکتر فروزان صادقیان در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این موسسه گفت:

۱- کمک هزینه ترخیص کودکان بستری نیازمند که از ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه ها و بعضاً تا ۱۰۰ درصد توسط این موسسه پرداخت می شود.

۲- کمک هزینه درمان های دارویی بیماران مزمن . همانطور که می دانید اکثر بیماران مزمن به علت هزینه های سنگین درمانی قادر به ادامه درمان نیستند که در این موارد در صورت نیازمند بودن تا ۷۰ درصد هزینه ها پرداخت می شود.

۳- خرید تجهیزات پزشکی جهت بیماران مزمن یکی از اقدامات خاص و بی نظیر این موسسه است. خرید و یا اهدا دستگاههایی چون اکسیژن ساژ، ساکشن، نبولایزر، ونتیلاتورهای خانگی (NIV) ، ویلچر و… توسط نیکوکاران موسسه از بستری های طولانی مدت کودکان جلوگیری کرده و باعث می شود این عزیزان در منزل و در کنار خانواده به ادامه درمان خود بپردازند.

۴- راه اندازی و تجهیز اتاق مادران جهت مادرانی که فرزندانشان در بخش های ویژه بستری هستند. در زمان بستری ، مادر تمام شبانه روز همراه فرزندش در بیمارستان می ماند ولی در بخش های ویژه مانند icu و nicu همراه اجازه ماندن در بخش را ندارند به همین دلیل موسسه خیریه بیمارستان ابوذر اتاقی جهت استراحت مادرانی که از اهواز با شهرهای دور و نردیک مراجعه کرده اند آماده کرده که مادران در نزدیکی بخش های ویژه باشند و مرتب از احوال کودک دلبندشان باخبر شوند.

۵- برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت های مختلف در تمام بخش های بستری در طول سال یکی از اقدامات دیگر این موسسه است . هنرمندان با اهدا هدیه و بسته های خوراکی و آهنگ های شاد کودکانه سعی در خوشحالی بچه های بستری شده و در کم کردن طول دوره درمان نقش بسزایی دارد.

۶- خرید و اهدا تجهیزات پزشکی جهت بیمارستان از قبیل دستگاههای لیزر، پمپ سرم، سیستوسکوپ، یورتروسکوپ، کاپنوگراف، شیر دوش برقی و… که توسط نیکوکاران موسسه به عنوان بازوان قدرتمند بیمارستان صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه خیرین می توانند کمک های مالی خود را از طریق شماره حساب ۴۹۹۵۱۱۳۰، شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۵۹۴۱۴۴۱۸۰ و شماره شبا ir 610130100000000049951130 جهت کمک به بیماران به حساب موسسه واریز نمایند.