مافیای برنج و شعیبیۀ مظلوم!

علی لاری زاده : امروز بنا بر رسالت ذاتی یک رسانه انقلابی که شنیدن صدای مردم و انتقال مشکلات به گوش مسؤولین است به دل جاده‌ها زدیم تا گوش شنوای کشاورزان منطقه محروم شعیبیه شوشتر باشیم منطقه‌ای که هنوز زخم‌های سیل ۹۵ و ۹۸ را به سینه خود دارد و محتاج نگاه ویژه مسؤولین است […]

علی لاری زاده : امروز بنا بر رسالت ذاتی یک رسانه انقلابی که شنیدن صدای مردم و انتقال مشکلات به گوش مسؤولین است به دل جاده‌ها زدیم تا گوش شنوای کشاورزان منطقه محروم شعیبیه شوشتر باشیم منطقه‌ای که هنوز زخم‌های سیل ۹۵ و ۹۸ را به سینه خود دارد و محتاج نگاه ویژه مسؤولین است بر همین اساس مشاهدات و شنیده‌هایم را در قالب چند نکته بیان می‌کنم:

۱-وضعیت وحشتناک جاده‌ای که سیل به معنای واقعی نابودش کرده است چاله‌های بزرگ و نشست زمین، جاده شعیبیه را به جاده‌ای نزدیک به غیرقابل تردد تبدیل کرده است تصادف، مرگ، نرسیدن بیماران اورژانسی به بیمارستان‌های اهواز تنها گوشه کوچکی از مشکلاتی است که این جاده برای مردم ایجاد کرده است ۳۲ کیلومتری که بارها وعده ترمیم و اصلاحش را مسئولان داده‌اند ولی هیچ!

۲-حال‌وروز کشاورزان را که از نزدیک ببینید خود روضه‌ای مکشوف است در کنار محصولی که آماده برداشت است بر سر خود می‌کوبند و برای سرمایه‌ای که بر باد رفته است نوحه‌سرایی می‌کنند آنان از مسؤولان کشاورزی خوزستان و مدیریت عالی استان شدیداً گلایه دارند و از دلالانی می‌گویند که آنان را به خاک سیاه نشانده‌اند.

۳-جالب است بدانید دلالان، برنج را از سر زمین کیلویی بین ۲ تا ۳ هزار تومان می‌خرند یعنی همان قیمتی که پای کشاورز تمام‌شده است بعد آن را خشک کرده و راهی باز می‌کنند و این یعنی نهایتاً باید مردم برنج عنبربو شوشتر را کیلویی ۶۵۰۰ تومان تهیه کنند ولی این برنج حداقل در مغازه ها ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود! ۳ هزار تومان کجا و ۱۳ هزار تومان کجا؟ یعنی این وسط نه کشاورز سود می‌کند و نه برنج با قیمت کم دست مردم می‌رسد در این میان این دلال‌ها هستند که برنج را با خورشتی از خون کشاورز و مردم سر می‌کشند و به ریش همه می خندند!

۴- این نکته ضروری است که کشاورزان شلتوک‌کار ۱۰ روز دیگر فرصت دارند تا مدیران کشاورزی استان و مدیریت عالی خوزستان و دولت فخیمه روحانی فکری برای قیمت برنج و خرید آن بکنند والا تمام سرمایه زندگی برنجکاران را مافیای برنج می‌بلعد باید به مسؤولان محترم یادآوری کرد آن روزی که سیل آمد و مدیران عالی استان و پایتخت نشینان در سرکشی‌ها به مردم گفتند سیل نعمت است امسال همه شلتوک بکارید و سود کنید باید فکر این روزها را می‌کردند که کشت شلتوک در استان ۴ برابر می‌شود و قیمت پایین می‌آید آنقدر پایین که بلای جان کشاورزها می‌شود.

۵-برخی کشاورزان شعیبیه که سیل دو بار خانه‌خرابشان کرده است می‌گفتند حتی خسارت سیل ۹۵ را به ما نداده‌اند بلکه طلبی که دولت به کشاورزان داشته را به اسم خسارت پرداخت کرده اند و در صداوسیما و رسانه‌ها اعلام شده که خسارت سیل ۹۵ پرداخت شده است! حالا هم برخی از آنان چشم‌به‌راه پرداخت خسارت سیل ۹۸ بودند برخی هم می‌گفتند بارها به دستگاه‌های ذیربط مراجعه کرده‌ایم ولی حتی در ثبت پرونده خسارت امروز و فردا می‌کنند چه برسد به پرداخت خسارت!

۶-مردم منطقه که از رفت‌وآمد بی‌تأثیر مدیران و مسئولان هم حسابی گله داشته‌اند اسم چندنفری را هم آوردند که بعد از سیل به آنجا آمده‌ بودند و قول حل شدن مشکلات را هم داده‌اند ولی تا به امروز خبری از آن‌ها نشده است از نماینده‌ها بگیر تا مدیران عالی استان و کشور! در شعیبیه و در کنار کشاورزان به وضوح می‌دیدی که هرچند کشاورزان در زمین‌هایشان بذر برنج و گندم می‌کارند اما برخی مدیران ناکارآمد هم در دل کشاورزان بذر یاس و ناامیدی کاشته بودند بذری که این روزها دلال‌ها و ضدانقلاب به دنبال درو کردن محصول آن هستند پس لطفا به داد کشاورزان برسید تا دیر نشده است! هرچند نیمی از کشاورزان محصول خود را به ثمن بخس فروختند اما نیم دیگر را دریابید

منبع : فارس خوزستان