مراسم زنگ بازگشایی مدارس خوزستان در هنرستان آمنه اهواز برگزار شد + تصاویر

همزمان با اول مهر آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس ، مراسم این روز با حضور استاندار خوزستان و مدیران استانی در هنرستان دخترانه حضرت آمنه اهواز برگزار شد. در این مراسم استاندار خوزستان استان خوزستان اظهار کرد: امسال شاهد موفقیت های چشمگیری دانش آموزان عشایری و قبولی تمامی دانش آموزان یک کلاس […]

همزمان با اول مهر آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس ، مراسم این روز با حضور استاندار خوزستان و مدیران استانی در هنرستان دخترانه حضرت آمنه اهواز برگزار شد. در این مراسم استاندار خوزستان استان خوزستان اظهار کرد: امسال شاهد موفقیت های چشمگیری دانش آموزان عشایری و قبولی تمامی دانش آموزان یک کلاس عشایری در کنکور سراسری بودیم که برای این استان مایه افتخار است. در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه و در بین دانش آموزان زنگ آغازین سال تحصیلی در یک هنرستان نواخته شد تا بر لزوم مهارت آموزی در جامعه تاکید شود.

 غلامرضا شریعتی روز دوشنبه ۱ مهرماه ۹۸ در آیین زنگ بازگشایی مدارس استان خوزستان که در هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای حضرت آمنه(س) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه با حضور در این مراسم به علم، آگاهی و دانایی اظهار ارادت می کنیم، گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز مسیر رشد، اعتلا و پیشرفت در آموزش و پرورش خوزستان ادامه پیدا کند.وی در عین حال با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید همانند سالهای پیش با ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس مقارن شده است، گفت:ضمن گرامی داشت این ایام به سالار شهیدان درود می فرستیم و رشادت های دلیرمردان دفاع مقدس را گرامی می داریم.استاندار خوزستان همچنین با اشاره به وقوع حمله تروریستی ۳۱ شهریورماه سال گذشته گفت: دشمنان با این حملات کور تروریستی قادر نخواهند بود صفوف مقاومت و وحدت را در بین هموطنانمان خدشه دار کنند.

شریعتی همچنین با تاکید بر اینکه طی سالهای اخیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت های اساسی دولت در استان خوزستان مطرح بوده است، افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی و رفع کاستی های موجود در حوزه فضا و تجهیزات در مدارس این استان تلاش های زیادی انجام شده است.استاندار خوزستان آموزش و پرورش را زیر ساخت اصلی توسعه در استان دانست و گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزایش چشمگیری داشت و در سال تحصیلی جدید ۸۶۰ کلاس درس در استان خوزستان به بهره برداری می رسد همچنین تا کنون ۲۵۰ کلاس کانکسی جمع آوری شده اند و ما بقی نیز تا نیمه سال تحصیلی برچیده می شود و برای استفاده به مدارس عشایری که دارای کلاس های چادری و کپری هستند، منتقل می شود.

شریعتی گفت: توسعه آموزش های پیش از دبستان حتی در دورترین روستاهای استان خوزستان، اجرای طرح جوانه ها و بورسیه کردن دانش آموزان کم برخوردار از برنامه های دیگری بود که در راستای بسط و گسترش عدالت آموزشی با جدیت در آموزش و پرورش خوزستان دنبال شد و در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری می شود. همچنین توجه به ارائه آموزش های مجازی برای دانش آموزان روستایی و کم برخوردار نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.وی کسب دو رتبه برتر کنکور توسط دانش آموزان خوزستانی را نمونه ای از پیشرفت شاخص کنکور در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: همچنین رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی نیز خوزستانی است که در سال آخر از استان خوزستان خارج شد. امسال شاهد موفقیت های چشمگیری دانش آموزان عشایری و قبولی تمامی دانش آموزان یک کلاس عشایری در کنکور سراسری بودیم که برای این استان مایه افتخار است.

وی همچنین از اهتمام در مجموعه استان برای گسترش دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با انجام این کار در صدد هستیم به رفع معضل کمبود معلم در مدارس استان خوزستان کمک کنیم.شریعتی با اشاره به اینکه سال پیش رو از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است، گفت: در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه و در بین دانش آموزان زنگ آغازین سال تحصیلی در یک هنرستان نواخته شد تا بر لزوم مهارت آموزی در جامعه تاکید شود.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز و نوآموز خوزستانی در ۵۱ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی روز دوشنبه ۱ مهرماه ۹۸ در حاشیه آیین زنگ بازگشایی مدارس استان خوزستان و نواختن زنگ ایثار و مقاومت که در هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای حضرت آمنه(س) اهواز برگزار شد، گفت: امروز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز و نوآموز خوزستانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و ۵۷ هزار نفر از همکاران فرهنگی ما در ۵۱ هزار کلاس درس در مدارس استان خوزستان پذیرای این دانش آموزان هستند. وی فرا رسیدن مهر و روز بازگشایی مدارس را یادآور بهترین خاطرات معلمان و دانش آموزان دانست و افزود: امسال نیز در استان خوزستان با تلاش همکارانم در وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش خوزستان همچنین همکاری سایر دستگاه های اجرایی مهر خوبی را در استان آغاز کردیم. رفیعی با اشاره به وقوع سیل و زلزله در استان خوزستان طی سال گذشته گفت: در سالی که گذشت سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم و مدارس ما در سیل و زلزله با آسیب های زیادی رو به رو شدند اما به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان امروز کلاس های ما در آن مناطق برقرار است. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان خاطرنشان کرد: در جریان پدیده سیل حدود ۱۱۴ مدرسه در بیش از ۱۰۰ روستا مورد آسیب قرار گرفت و در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد این مدارس برای حضور دانش آموزان آماده است. وی محوریت برنامه های تدوین شده در آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی جدید را بر مبنای سند تحول بنیادین دانست و تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده برنامه های خوبی با محوریت سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است ، تدوین شده است و امیدواریم با همت همکارانمان سالی سرشار از موفقیت را برای دانش آموزان خوزستانی رقم بزنیم.