آیت الله سیستانی علیه داعش اعلام جهاد کرد/پیشروی ارتش عراق در مناطق مختلف

نیروهای مرزی عراق تلاش تروریستها برای ورود به استان الانبار را ناکام گذاشتند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری به نقل از سخنگوی وزارت کشور عراق گزارش داد: نیروهای مرزبان عراق با کمک نیروی هوایی این کشور تلاش عناصر تروریستی برای عبور از مرز را از منطقه الدملوغ در استان […]

نیروهای مرزی عراق تلاش تروریستها برای ورود به استان الانبار را ناکام گذاشتند.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری به نقل از سخنگوی وزارت کشور عراق گزارش داد: نیروهای مرزبان عراق با کمک نیروی هوایی این کشور تلاش عناصر تروریستی برای عبور از مرز را از منطقه الدملوغ در استان الانبار ناکام گذاشتند.

66136_499

وزارت کشور عراق از اجرای طرح ویژه دفاع از بغداد خبر داد .شبکه تلویزیونی العربیه در خبر فوری گزارش داد: وزارت کشور عراق از اجرای طرح امنیتی جدیدی برای دفاع از بغداد در برابر حمله احتمالی داعش خبر داد.

نیروهای امنیتی عراق و شورشیان در شمال بغداد درگیر شدند

نیروهای عراقی امروز با شورشیانی که درحال پیشروی به سمت شهر بعقوبه واقع درشمال بغداد هستند درگیر شدند.پلیس و ارتش عراق محل درگیری نیروهای امنیتی با شورشیان را حومه شهر مقدادیه واقع در35 کیلومتری شمال شرق بعقوبه اعلام کردند.

ارتش عراق در حال پیشروی گسترده در مناطق مختلف است

ارتش عراق در حال پیشروی گسترده در مناطق شمال بغداد است و پیروزی هایی در منطق مختلف به دست اورده است.به گزارش پایگاه خبری العهد، ارتش عراق در چند ساعت گذشته پیشروی‌های وسیعی در بخش‌های مختلف مناطق شمال عراق به دست آورده است و در مقابله با داعش در استان های شمالیبه پیروزی هایی دست یافته است.نظامیان عراقی موفق به باز پس گیری محله القدس و التحریر را در موصل شدند و  شهر تکریت  آزاد کردند. پیشتر نیز ارتش در برابر پیشروی داعش به شهر سامراء در شمال بغداد بایستد.

عکس دیکتاتور سابق عراق در دست تروریست‌های داعش

تروریست های داعش تصویر “صدام ” دیکتاتور معدوم عراق و عزت الدوری معاونش را در دست گرفته و در شهر می گشتند.شاهدان عینی در شهر تکریت می گویند، تروریست های داعش تصویر صدام دیکتاتور معدوم عراق و عزت الدوری معاونش را در دست گرفته و در شهر می گشتند. شاهدان عینی در تکریت با اشاره به اینکه تروریست های داعش عکس هایی از صدام رئیس معدوم رژیم بعث عراق و عزت الدوری معاون وی را برافراشته بودند، تاکید کردند که بی شک این عناصر تروریست از اعضای حزب سرنگون شده بعث و گروه های وابسته به تشکیلات “نقشبندیه” به سرکردگی عزت الدوری هستند.

اهالی شهر تکریت با اشاره به این موضوع تصریح کردند، گروه های دیگری نیز پرچم گروهک تروریستی “داعش” را برافراشته بودند.شاهدان افزودند : مناطق “بیجی”، “سلیمان بیک “، “الدور” و “طوزخرماتو” که همه از توابع استان صلاح الدین هستند مانند تکریت بدون کمترین مقاومتی سقوط کردند و این در حالی است که اکثریت اهالی شهرهای طوزخورماتو شیعه و سلیمان بیک سنی هستند.

در این میان، درگیری های مسلحانه در مناطق شمال و شمال شرقی شهر سامرا تشدید شده است. مرقد امامین عسکریین در این شهر قرار دارد.در بغداد نیروهای داوطلب در خیابان‌ های پایتخت حضور یافته و مقتدی صدر رهبر جنبش صدر به منظور دفاع از اماکن مقدس مانند مساجد و مراقد دستور تشکیل گروه هایی موسوم به گردان های صلح و آرامش داده است.عشایر عراق نیز اقدام به تشکیل نیروهای دفاع از شهرهای جنوب این کشور کرده اند.

کنترل کامل ارتش بر سامرا و تکریت

خبرنگار العالم از عراق گزارش کرد که نیروهای ارتش این کشور کنترل کامل شهر سامرا و تکریت را در دست گرفتند.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، به دنبال عملیات نیروهای ارتش عراق ، کنترل کامل شهرهای  سامرا و تکریت به دست نظامیان افتاد و عناصر وگروههای تروریست در این شهرها حضور ندارند.این گزارش حاکیست ، همچنین منطقه تلعفرو چهارمنطقه دیگر در شهر موصل از عناصر مسلح پاکسازی شده است.از سوی دیگر خبرنگار العالم گزارش کرد که يك سركرده داعش به نام ” ابودجانه المغربي ” دراستان صلاح الدين در شمال بغداد در جریان حملات ارتش به هلاکت رسید.

العراقیه: آیت الله سیستانی در عراق اعلام جهاد کرد

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: آیت الله سیستانی با صدور فتوایی علیه گروه داعش اعلام «جهاد کفایی» کرد.