مقام ارشد حزب الله: به نبرد با «جبهه النصره» و «داعش» در سوریه تا نابودی آنها ادامه می دهیم

شیخ «نبیل قاووق» از اعضای شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که حمله اخیر آمریکا به سوریه تاثیری بر موضع این حزب نخواهد داشت و نبرد حزب الله با تروریست های جبهه النصره و داعش تا نابودی کامل آنها در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد. شیخ قاووق که عصر روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم […]

شیخ «نبیل قاووق» از اعضای شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که حمله اخیر آمریکا به سوریه تاثیری بر موضع این حزب نخواهد داشت و نبرد حزب الله با تروریست های جبهه النصره و داعش تا نابودی کامل آنها در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد. شیخ قاووق که عصر روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ حسن محمد نصرالله از عالمان مجاهد لبنانی در روستای «حولا» واقع در جنوب لبنان سخن می گفت، اظهار داشت: آمریکا بعد از تجاوز اخیر به سوریه، نتوانست این کشور را به زانو درآورد و موضع حزب الله و ایران و معادله نظامی میدانی در سوریه را تغییر دهد؛ از این رو بهترین پاسخ به این تجاوز آن است که جنگ تا ریشه کن ساختن النصره و داعش در سوریه ادامه یابد.

آمریکا روز جمعه گذشته در اقدامی یکجانبه به فرودگاه نظامی «الشعیرات» در سوریه حمله موشکی کرد.به باور شیخ قاووق این اقدام آمریکا، «خواسته و هدف اسرائیل بود و با پول و تشویق های سعودی انجام گرفت.»وی با بیان اینکه «سعودی آمریکا را به ادامه تجاوز به سوریه تحریک و تشویق می کند»، افزود: امروز نقاب از چهره ها کنار رفته است؛ کسانی که در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را به تجاوز به لبنان تشویق کردند امروز همان ها آمریکا را به تجاوز تازه ای علیه سوریه تشویق می کنند. ما فراموش نکرده ایم که سعودی در سال ۲۰۰۶ بر روی شکست ما شرط بسته بود و اسرائیل را تشویق به نابودی شهر «بنت جبیل» و «حومه جنوبی بیروت» کرد؛ موضع گیری های سعودی همچنان مانند گذشته است و تغییری نکرده است.

شیخ قاووق نتیجه گرفت که سعودی و اسرائیل و آمریکا و داعش و جبهه النصره «همه در یک سنگر علیه سوریه مقاوم» جمع شده اند.وی افزود: ما نیز به نوبه خود این نبرد را ادامه خواهیم داد, به ویژه اینکه حزب الله چه قبل از تجاوز آمریکا به سوریه و چه بعد از آن در میدان مقابله با النصره و داعش حضور داشته و دستخوش تغییر نخواهد شد. آینده این را ثابت خواهد کرد و پیروزی ها در انتظار ماست.این مقام ارشد حزب الله در عین حال یادآور شد که این گروه همزمان با حضور در سوریه آمادگی کامل برای مقابله با رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی را دارد.شیخ نبیل قاووق تجاوز آمریکا به سوریه را تهدید مستقیمی برای لبنان و حاکمیت ملی این کشور دانست و گفت: اگر یکی از این ۵۹ موشک آمریکایی که از حریم هوایی لبنان عبور کرد به شهرها و روستاهای لبنانی اصابت می کرد چه اتفاقی می افتاد؟ آیا این خطر برای لبنان نیست؟ آیا لبنان یک کشور بدون حرمت و سیادت است که آمریکا بدون هیچ حساب و کتابی آن را زیر پا می گذارد؟

**رابطه مستحکم حزب الله با جنبش امل و جریان ملی آزاد

شیخ نبیل قاووق در بخش دیگر سخنانش به تحولات داخلی لبنان و روند رایزنی ها درباره تدوین قانون جدید انتخابات این کشور نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش های خود برای دستیابی به توافق بر سر قانون انتخابات را ادامه خواهیم داد، قانونی که درستی و عدالت در نمایندگی را ضمانت کند.او در عین حال برخی گروه های سیاسی لبنان را به «ماجراجویی و درجا زدن و مانور سیاسی» متهم کرد و گفت که آنها اهمیتی به سرنوشت کشور نمی دهند.عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد که رابطه این گروه با متحدانش به ویژه جنبش امل و حزب جریان ملی آزاد ثابت و مستحکم است و بحث های مربوط به قانون جدید انتخابات نمی تواند خللی در آن وارد کند.وی افزود: کسانی که به ایجاد فاصله و اختلاف بین حزب الله و متحدانش دل بسته اند چیزی جز شکست ناامیدی نصیبشان نخواهد شد.