عربستان موشک های هسته ای خود را به نمایش گذاشت

دبکا در گزارشی تحت عنوان « رژه نظامی عربستان برای مقابله با توافق هسته ای ایران و آمریکا » نوشت :عربستان سعودی نخستین کشور در خاورمیانه است که آشکارا موشک های هسته ای DF3 خود را به نمایش گذاشت. به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،این موشک های بالستیک که برد زیادی دارد 27 سال […]

دبکا در گزارشی تحت عنوان « رژه نظامی عربستان برای مقابله با توافق هسته ای ایران و آمریکا » نوشت :عربستان سعودی نخستین کشور در خاورمیانه است که آشکارا موشک های هسته ای DF3 خود را به نمایش گذاشت.

9302x11x0x27349

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،این موشک های بالستیک که برد زیادی دارد 27 سال پیش از چین خریداری شده است.DF3 دارای برد 2650 کیومتر است و مجهز به یک کلاهک هسته ای است.این رژه نظامی که در آن مقامات ارشد نظامی و دفاعی به ریاست سلمان عبدالعزیر حاضر شده بودند پایانی بر مانورهای «شمشیر عبدالله» بود.

ژنرال شریف رئیس ستاد متشرک ارتش پاکستان نیز در میان حاضران دیده می شد. پادشاه بحرین و شیخ محمدبن زاید ولیعهد ابوظلی نیز در این رژه نظامی حضور داشتند.دبکا در ادامه نوشت: عربستان با این اقدام، صریحا اعلام کرد که به سلاح هسته ای دست پیدا کرده و آماده ی استفاده از آن در جنگ با ایران است.نمایش این موشک ها پیامی به واشنگتن داشت که ریاض همچنین به توافق دائم با ایران اعتراض دارد.از سوی دیگر، حضور ژنرال پاکستانی در رژه نظامی اثبات کننده نقش فعال اسلام آباد به عنوان منبع زرادخانه هسته ای سعودی است.