آتش بس روزانه 3 ساعته در حلب اعلام شد

روسیه همزمان با اعلام اجرای آتش بس روزانه سه ساعت در منطقه حلب سوریه از امروز (پنجشنبه) نیز دامنه عملیات خروج مردم را که از سوی گروه های تروریستی بویژه جبهه النصره به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند، از گذرگاه های امن گسترش می دهد. ژنرال سرگئی رودسکوی رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای […]

روسیه همزمان با اعلام اجرای آتش بس روزانه سه ساعت در منطقه حلب سوریه از امروز (پنجشنبه) نیز دامنه عملیات خروج مردم را که از سوی گروه های تروریستی بویژه جبهه النصره به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند، از گذرگاه های امن گسترش می دهد. ژنرال سرگئی رودسکوی رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: از ساعت 10 صبح به وقت محلی برای سه ساعت در هر روز آتش بس در منطقه حلب برقرار می شود. وزارت دفاع روسیه امروز نیز اعلام کرد: در مدت برقراری آتش بس امکان خروج مردم از منطقه درگیری ها بیشتر خواهد شد و برای تامین امداد رسانی بیشتر تمامی عملیات نظامی متوقف می شود.

82184171-70930047

این وزارت خانه همچنین با اعلام اینکه برای تامین نیازهای مردم حدود 50 تن کمک های انسانی به حلب ارسال شده، از برنامه افزایش امداد رسانی ها خبر داده است. از سوی دیگر، افزون بر گذرگاه های ویژه خروج غیرنظامیان از حلب، یک راهگذر امن نیز برای مردان مسلح در نظر گرفته شده است که پس از تحویل سلاح، گواهی همکاری با آتش بس را نیز دریافت می کنند. روسیه از عملیات گسترده سرکوب تروریست ها از سوی نظامیان سوری برای پایان اشغال حلب پشتیبانی هوایی می کند. سازمان ملل اعلام کرده، آتش بس روزانه سه ساعت برای امداد رسانی کافی نیست و باید به 48 ساعت افزایش یابد که مسکو تاکنون به آن واکنشی نشان نداده است. سازمان ملل، اتحادیه اروپا و گروه کشورهای حامی تروریسم ضد سوری بویژه آمریکا که اکنون خواستار زمان بیشتر برای آتش بس شده اند، زمان تسلط کامل و چند ساله تروریست ها بر منطقه حلب، هیچ اقدام گسترده ای را برای امداد رسانی به این منطقه یا مخالفت با اقدام تروریست ها برای استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی انجام ندادند، ولی اکنون با آغاز عملیات آزاد سازی به بهانه اقدام های انسان دوستانه خواستار توقف عملیات سرکوب تروریست ها شده اند.

بنا به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گروه های تروریستی تنها در چهار روز گذشته در جریان عملیات ارتش سوریه بیش از یکهزار کشته و دو هزار مجروح متحمل شده اند و فقط در جریان شکست یک ضد حمله هفت تانک، هشت نفر بر زرهی، 29 دستگاه توپ و 85 خودرو مجهز به تسلیحات نیمه سنگین را از دست داده اند. همچنین اعلام شده است که جبهه النصره در منطقه حلب هفت هزار نیرو متمرکز کرده است و تروریست های زیادی از ادلب، حمص و حما به منطقه گسیل شده اند که بین آنان اعضای چندین گروه معارض به اصطلاح میانه رو نیز وجود دارند. بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.