آغاز مذاکرات ابراهیمی با هیأت دولت سوریه

 مذاکرات اخضر ابراهیمی امروز (جمعه) با هیات سوریه به ریاست وزیر امور خارجه سوریه در ژنو آغاز شد.ژنو امروز (جمعه) میزبان ده‌ها خبرنگار، فیلمبردار، عکاس و گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی است. سازمان ملل پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که هر دو نشست اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه […]

 مذاکرات اخضر ابراهیمی امروز (جمعه) با هیات سوریه به ریاست وزیر امور خارجه سوریه در ژنو آغاز شد.ژنو امروز (جمعه) میزبان ده‌ها خبرنگار، فیلمبردار، عکاس و گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی است.

95-55

سازمان ملل پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که هر دو نشست اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به صورت محرمانه برگزار خواهد شد. ریاست هیات سوری نیز بر عهده ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه است.بخش رسانه‌ای سازمان ملل در ژنو تلاش زیادی کرده است تا بتواند پاسخگوی حجم بالای حضور رسانه‌های گروهی در ژنو باشد به همین منظور دو سالن برای حضور رسانه‌های گروهی تدارک دیده شده است.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دیدار با اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تاکید کرد: در صورتی که نشست‌های کاری جدی فردا آغاز نشود، هیئت سوری با توجه به عدم جدیت و آمادگی طرف مقابل از ادامه حضور خودداری کرده و ژنو را ترک خواهد کرد.

محل برگزاری دیدارهای ابراهیمی با هیئت‌های مذاکره کننده نظام سوریه و مخالفان با محل استقرار خبرنگاران فاصله دارد و در صورت خروج هر یک از آن‌ها فقط امکان گفت‌وگو وجود دارد.

هر یک از خبرنگاران رسانه‌های گروهی در اینجا تلاش دارند تا با برقراری ارتباط با تلفن‌های همراه اعضای دو هیئت به آخرین خبرها دسترسی پیدا کنند اما تلاش آن‌ها به دلیل خاموشی موبایل‌ها به نتیجه نمی‌رسد.در هر حال باید تا ساعت شش بعد از ظهر به وقت ژنو صبر کنند تا اطلاعات دقیق‌تری درباره فضای مذاکرات و آینده آن به دست آورند.

انتهای پیام