ایران و ترکیه بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه تاکید کردند

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه روز شنبه در نشست خبری مشترک در استانبول بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه ، همکاری در مبارزه با تروریسم و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید کردند. وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در راس هیاتی وارد استانبول شد. قرار است وی امروز با رئیس […]

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه روز شنبه در نشست خبری مشترک در استانبول بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه ، همکاری در مبارزه با تروریسم و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید کردند. وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در راس هیاتی وارد استانبول شد. قرار است وی امروز با رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه نیز دیدار کند. وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به روابط خود با ترکیه اهمیت بسیار قائل است ، افزود: ترکیه در دوران تحریم ها در کنار ایران بود و اکنون که به لطف مقاومت مردم ایران تحریم ها پشت سر گذاشته شده است ، درصدد هستیم که ترکیه همچنان شریک اقتصادی خوبی برای ایران باشد.

82007781-70601717

ظریف افزود: رهبران دو کشور 30 میلیارد دلار حجم مبادلات را هدف گیری کرده اند و در سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران، در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفت و این گفت و گوها در این سفر ادامه خواهد یافت. وزیر امور خارجه همچنین گفت: دو کشور در خصوص ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه، تقویت همکاری ها در زمینه های انرژی ، نفت و گاز، حمل و نقل و گردشگری و سرمایه گذاری مشترک و ایجاد تسهیلادت برای همکاری بازرگانان دو طرف توافق دارند. مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به سفر موفقیت آمیز اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران این سفرها را موجب گسترش همکاری های ایران و ترکیه در مناسبات دوجانبه و همکاریهای منطقه ای ارزیابی کرد.

وی خواهان تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور برای دستیابی به هدف گیری 30 میلیارد دلاری برای حجم تجارت دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد اجلاس آینده کمیسیون مشترک ایران و ترکیه با موفقیت برگزار شود. وزیر خارجه ترکیه همچنین خواهان تقویت روابط گردشگری شد و از علاقه مندی شهروندان ترکیه برای سفر به ایران سخن گفت. چاوش اوغلو با عنوان اینکه تروریسم و افراط گرایی هر دو کشور را تهدید می کند ، افزود: ایران و ترکیه در مبارزه علیه تروریسم و کمک به امنیت منطقه با ایران همکاری خواهد کرذ. قرار است ظریف با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه دیدار داشته باشد. براساس گزارش رسانه های ترکیه در اثر حمله انتحاری امروز در استانبول،تاکنون 4 نفر کشته و 36 نفر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنها وخیم اعلام شده است. 12 نفر از مصدومان اتباع خارجی هستند.