خاکریز اول داعش در الانبار شکست

‘الگرمه’ دژ نفوذ ناپذیر داعش در استان الانبار از سوی نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی بطور کامل محاصره و بخش های بزرگی از این شهر پاکسازی شده است. منابع خبری روز دوشنبه گفتند: این شهر در آستانه آزادی کامل قرار دارد.شهر الگرمه در شرق استان الانبار، با حدود 200 هزار نفر جمعیت، از دی ماه […]

‘الگرمه’ دژ نفوذ ناپذیر داعش در استان الانبار از سوی نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی بطور کامل محاصره و بخش های بزرگی از این شهر پاکسازی شده است. منابع خبری روز دوشنبه گفتند: این شهر در آستانه آزادی کامل قرار دارد.شهر الگرمه در شرق استان الانبار، با حدود 200 هزار نفر جمعیت، از دی ماه سال 1392 و با سقوط فلوجه به دست داعش افتاد و به دلیل وجود باغات وسیع و نخلستان ها و نیز جغرافیای خاص منطقه، برای نیروهای داعش به دژی تسخیر ناپذیر تبدیل شده و بزرگترین دیواره دفاعی شهر فلوجه محسوب می شود که در 15 کیلومتری شرق این شهر واقع است.

نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی که از هفته ها پیش تر از سقوط الرمادی، عملیات ورود به این شهر را آغاز کرده بودند، اکنون بخش های وسیعی از آن را از دست داعش خارج کرده اند و این شهر در آستانه آزادی کامل قرار دارد.منبع یاد شده الگرمه را به نوعی کلید فلوجه توصیف کرد و گفت: با شکست کامل داعش در این شهر، دروازه های فلوجه گشوده خواهد بود و داعش این موضوع را خوب درک می کند.

الگرمه، به دلیل فاصله حدودا 35 کیلومتری اش با بغداد، دارای نزدیکترین فاصله با کمربند پایتخت عراق است و از آنجا نواحی مقام ابراهیم بن علی، سلامیات و نیز مناطق شمال غرب بغداد، از جمله شعله، الحریه و کاظمین را همواره تهدید می کرد.در همین حال، رسانه های عراقی نیز خبر داده اند که تنها کار پاکسازی سه منطقه مرکزی ، البو عوده و السجر در الگرمه باقی مانده و نیروهای داعش در آن حضور دارند.

وی گفت که با پاکسازی این سه منطقه، خبر آزادی کامل الگرمه را اعلام خواهیم کرد.به گزارش ایرنا، الگرمه یک شهر استراتژیکی محسوب می شود و همچنین خاکریزی برای داعش در فلوجه و به همین دلیل برای هر دو طرف منازعه دارای اهمیت ویژه ای است.در طول ماه های گذشته، بسیاری از حملات داعش به حزام (کمربند) بغداد از این شهر سازماندهی می شد و یکی از فرماندهان عملیاتی به خبرنگار ما گفته بود که الگرمه نقش تعیین کننده ای در سرنوشت جنگ در الانبار دارد.

‘باسم’ یکی از فرماندهان محورهای عملیاتی در الگرمه، در تشریح عملیات ورود نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به داخل این شهر گفته بود که این نیروها از چهار محور ‘حیتاوین’ ، ‘جاده اصلی بغداد – الگرمه’ ، ‘پل رعود’ و نیز ‘لهیب’ به مواضع داعش در داخل شهر حمله ور شده اند.