ظریف و رییس‌جمهوری قزاقستان روند آستانه و سیکا را بررسی کردند

وزیر امور خارجه و رییس جمهوری قزاقستان تحولات برجام، روند صلح در افغانستان، روند آستانه و سیکا را مورد بررسی قرار دادند. محمد جواد ظریف که برای تبادل نظر با مقامات قزاقستان در نورسلطان (آستانه) به سر می‌برد، با قاسم جومارت توکایف رییس جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت […]

وزیر امور خارجه و رییس جمهوری قزاقستان تحولات برجام، روند صلح در افغانستان، روند آستانه و سیکا را مورد بررسی قرار دادند. محمد جواد ظریف که برای تبادل نظر با مقامات قزاقستان در نورسلطان (آستانه) به سر می‌برد، با قاسم جومارت توکایف رییس جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، قزاقستان را از کشورهای دوست و همسایه در خزر دانست و نزدیکی مواضع دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را با اهمیت ارزیابی کرد.ظریف همچنین تلاش برای یافتن مسیرهای همکاری پایدار برای حفظ و گسترش روابط فی‌مابین را ضروری دانست.قاسم جومارت توکایف رییس جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار با تاکید بر تاریخ مشترک و اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را شریک کلیدی در منطقه دانست و بر گسترش همه جانبه روابط در بخش‌های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.تحولات برجام، روند صلح در افغانستان، روند آستانه و سیکا از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.