بایدن در یک قدمی کاخ سفید، ترامپ به دیوان عالی دل بسته است

تازه ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ و پیش افتادن در دو ایالت جورجیا و نوادا و حرکت شانه به شانه دو رقیب در پنسیلوانیا ، نامزد دموکرات ها در یک قدمی کاخ سفید قرار گرفته […]

تازه ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ و پیش افتادن در دو ایالت جورجیا و نوادا و حرکت شانه به شانه دو رقیب در پنسیلوانیا ، نامزد دموکرات ها در یک قدمی کاخ سفید قرار گرفته و ترامپ هم به شکایت و دیوان عالی دل بسته است.به گزارش فاکس نیوز و یو اس ای تودی ، بایدن ۱۶ رای الکترال ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش داده و برای کسب ۲۷۰ رای الکترال تنها نیاز به ۶ رای الکترال دیگر داشته باشد.در صورتی که بایدن بتواند ۶ رای ایالت نوادا را به دست آورد، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد.۸۴درصد آرای این ایالت نیز شمرده شده و بایدن با حدود ۱۱هزار رای بیشتر پیشتاز است.

ستاد ترامپ: انتخابات تمام نشده است

ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰ با اشاره به خبرهای منتشره مبنی بر اینکه جو بایدن تا دقایقی دیگر اعلام پیروزی کرده و آرا به نفع وی در حال تغییر است، اعلام کرد که “انتخابات تمام نشده است”.این ستاد اعلام کرده که “پیش‌بینی غلط در باره اینکه بایدنبرنده انتخابات چهار ایالت باقیمانده است نادرست بوده و هنوزتا اعلام نتیجه نهایی وقت زیادی مانده است.ما اطمینان داریم در جورجیا برگه‌های ‌رای به صورت نامناسبی جمع‌آوری شده و در نهایت ترامپ در آنجا پیروز خواهد شد”.وی گفت که کارهای غیرقانونی هم در پنسیلوانیا رخ داده و مقامات انتخاباتی به شکل معناداری برای ناظران قانونی در مراکز شمارش آرا مانع ایجاد کردند.در دادگاه به نتیجه دلخواهمان رسیدیم”.

پنسیلوانیا آبی شد

بنابر اعلام رسانه های آمریکا در ادامه شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا، آرای این ایالت به نفع بایدن تغییر کرد.بنابر این گزارش، نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا که تا ساعتی پیش به نفع ترامپ جریان داشت، با ورود آرای پستی دیگر و آغاز شمارش این ارا به نفع بایدن تغییر کرد .بنابر گزارش ها، با توجه به آرای شمارش شده در ایالت پنسیلوانیا بایدن تاکنون ۳۲۹۵۳۱۹ رای و ترامپ ۳۲۸۹۷۲۵ رای بدست آورده اندکه اختلاف رای بایدن با ترامپ در این ایالت به حدود ۵۵۹۴ رای می رسد.

آخرین شمارش آرا در ایالت‌های باقی‌مانده تا لحظه انتشار خبر/بایدن در جورجیا پیش افتاد

– پنسیلوانیا با شمارش ۹۸ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۵ – دارای ۲۰ رای الکترال
-کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا – ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ – دارای ۱۵رای الکترال
-جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴ /(بایدن با ۹۱۷رای بیشتر/- دارای ۱۶ رای الکترال
-آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا – ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵ – دارای ۳رای الکترال
-نوادا با شمارش ۸۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴ – دارای ۶ رای الکترال
تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

ممکن است بایدن بزودی اعلام پیروزی کند
روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: بایدن ممکن است بزودی اعلام پیروزی کند.
بایدن هم اکنون دارای ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ است.
بایدن در شمارش ارای دو ایالت نوادا و جورجیا از پنج ایالت باقیمانده از رقیب خود پیش افتاده است و برای ورود به کاخ سفید تنها به ۶ رای الکترال دیگر نیاز دارد.

مکث کوتاه در به روز کردن نتایج

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که مکث کوتاهی در به روز کردن نتایج شمارش آرا در ایالت های باقیمانده ایجاد شده است.

این شبکه به نقل از مسئول انتخابات یکی از شهرهای فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا افزود: دیروز برای رسیدگی به برخی شکایات توقفی داشتیم، اما مهم است که همچنان شمارش آرای ماخوذه قانونی ادامه یابد”

در حال حاضر، دونالد ترامپ با حدود ۲۰ هزار رأی از بایدن در ایالت پنسیلوانیا پیش است. با ورود آرای پستی و غیرحضوری، به ویژه از اطراف شهر فیلادلفیا، این اختلاف کاهش یافته است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با طرح شکایت خواهان توقف شمارش آرا شده بود اما دادگاه عالی پنسیلوانیا این درخواست را رد کرد.

مجری سی ان ان :تاکنون چنین چیزهایی ندیده بودیم

مجری شبکه سی ان ان گفت: ما هرگز تاکنون چنین چیزهایی از یک رئیس جمهور آمریکا ندیده بودیم.این مسئله غم انگیر و خطرناک است. رئیس جمهوری آمریکا نتوانسته هیچ مدرک واقعی در مورد تقلب در انتخابات ارائه کند و تاکید می کنم هیچ مدرکی.

وی افزود: ترامپ در مورد هر چیری حرف می زده از جمله اینکه شاهد چه اتفاقاتی در اینترنت بوده است، این رئیس جمهوری آمریکاست، قدرتمندترین فرد جهان. انگار ترامپ مانند لاپشتی بزرگ به پشت افتاده و در زیر افتاب در حال دست و پا زدن است در حالی که فهمیده زمانش به پایان رسیده اما نمی پذیرد و قصد دارد همه را با خودش را به پایین ببرد.

تهدید ترامپ توسط توئیتر / در صورت شکست رفتارمان تغییر می کند

بلومبرگ اعلام کرد، در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات شکست بخورد، سیاست توئیتر برای او در پایان ژانویه(بهمن) خاتمه خواهد یافت.

بلومبرگ افزود: پیش از این توئیتر به استناد مفاد قانونی، سیاست‌های ویژه‌ای را در قبال مقامات دولت‌ها در پیش گرفته است. ولی در صورت شکست ترامپ، این قانون نیز برای او به پایان خواهد رسید و از پایان ژانویه هر توئیت و پیام ترامپ در توئیتر که تحریک کننده و مغایر با قوانین باشد، حذف می شود

این بخشی از سیاست توئیتر است که مردم باید بتوانند در جریان موضع گیری رهبران جهان قرار بگیرند حتی اگر آنها پست های جنجالی بگذارند.

تدابیر امنیتی در شهر محل زندگی بایدن شدیدتر می‌شود

تدابیر امنیتی با بالا رفتن احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر محل زندگی این سیاستمدار تشدید می‌شود.

به گزارش واشنگتن پست، تدابیر امنیتی برای محافظت از بایدن با بالا رفتن احتمال پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین برگزاری سخنرانی این نامزد حزب دموکرات در ایالت دلاور افزایش یافته است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که سرویس‌ مخفی ایالات متحده روز جمعه همزمان با آمادگی ستاد بایدن برای اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیروهای بیشتری را به ویلمینگتون شهر محل زندگی بایدن اعزام خواهند کرد.

ستاد بایدن: پیروزی نزدیک است

ستاد انتخابات«جو بایدن» نامزد دموکرات پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی همزمان با ادامه شمار آرا در ایالت‌های کلیدی اعلام کرد که پیروزی بایدن بر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه «نزدیک» است.

به گزارش تارنمای هیل، «جن اومالی دیلون» رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در کنفرانسی ویدیویی با خبرنگاران گفت که برآوردها و آمار داخلی این ستاد نشان می‌دهد که بایدن در ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا یا نوادا می‌تواند آرای کافی را برای اعلام پیروزی به دست آورد.

طعنه وزیر خارجه آلمان به ترامپ
وزیر خارجه آلمان با انتشار توییتی و با طعنه به ترامپ نوشت: “برای اینکه دموکراسی ادامه پیدا کند، بازندگان معقول از برندگان مهمتر هستند”.

هایکو ماس با اشاره به اینکه “آمریکا بیشتر از یک نمایش یک نفره است”، افزود: “کسانی که در شرایط فعلی آتش اختلافات را شعله‌ورتر می کنند، مسئولانه عمل نمی‌کنند”.

به نوشته رسانه ها، ترامپ بار ها در گفت و گوی تلفنی با مرکل، وی را تحقیر و صدراعظم آلمان را «احمق» خطاب کرده بود.

ترامپ بار دیگر مدعی فساد و تقلب در انتخابات شد

درحالی که هنوز روند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

وی در نشست خبری و با انتشار توییت هایی ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه “رای های قانونی” و “راههای غیرقانونی”، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

او که چهره و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در پایان کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ حتی پیش از آنکه نزد مراجع حقوقی شکایت کند و سند و مدرکی ارائه دهد، با زیر پا گذاشتن شعارهای دموکراسی آمریکایی، به راحتی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است. شاید این سخنان ترامپ را بتوان به عنوان پذیرش ضمنی شکست دانست.

گراهام ۵۰۰هزار دلار به ترامپ برای شکایت انتخاباتی کمک می کند

لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه و از دوستان ترامپ اعلام کرده که برای پیگیری شکایت حقوقی ترامپ از نحوه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به او کمک می کند.

گراهام افزود: من در کنار رئیس‌جمهور ترامپ هستم همانطور که او کنار من ایستاد.
ترامپ اعلام کرده که شکایت هایی در راستای ادعاهای خود در باره تقلب در انتخابات، غیرقانونی بودن شمارش آرا و عدم شفافیت در دادگاه ثبت کرده است. وی گفته که می‌خواهد شکایت خود را به دیوان عالی ببرد.

توییتر صفحه شخصی مشاور سابق ترامپ را تعلیق کرد

صفحه شخصی استیو بنن مشاور سابق ترامپ در توییتر به دلیل دعوت مردم آمریکا به خشونت معلق شد.

به گزارش شبکه سی ان ان، توییتر صفحه متعلق به “استیو بنن” را در حالی معلق کرد که این مقام سابق کاخ سفید طی پیامی خواستار گردن زدن دکتر آنتونی فائوچی عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا و همچنین کریستوفر ری مدیر اف بی آی شده بود.

این موضوع توسط استیو بنن در ویدئویی در صفحه شخصی فیس بوک، یوتیوب و توییتر وی قرار گرفته بود.
در حالی که آرای الکترال جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ پیش بوده و رقابت به شدت در چند ایالت در جریان است، بنن ضمن اینکه مدعی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد، خواستار این شده است که ترامپ، فائوچی و کریستوفر ری را اخراج کند.

پلیس در باره نقشه حمله به مرکز شمارش آرا تحقیق می کند

شبکه خبری ای‌بی‌سی در آمریکا گفته گروهی که احتمال می‌رود اعضای یک خانواده باشند، نقشه داشتند که با یک ماشین به مرکز شمارش آرا هجوم ببرند.

پلیس این ماشین را متوقف و یک مرد را هم در این ارتباط دستگیر کرده است.

ترامپ در این ایالت پیشتاز بوده ولی فاصله اش در حال کم شدن است. وی و هوادارنش خواستار توقف شمارش آرا شده اند.

فاصله آرای بایدن با ترامپ در جورجیا و پنسیلوانیا کاهش یافت

تازه‌ترین آمار از شمارش آرای ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا نشان می‌دهد که فاصله «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با «دونالد ترامپ» بسیار کم شده و برتری نامزد جمهوریخواه در معرض تهدید قرار دارد.

بر اساس اطلاعات شبکه فاکس نیوز، ترامپ در این ایالت‌ها با فاصله قابل توجهی پیشتاز بود اما با شمار آرای غیابی بایدن فاصله خود را با ترامپ کاهش داده است.

با شمارش ۹۹ درصد آرای اخذ شده در جورجیا با ۱۶رای الکترال ترامپ ۴۹.۴ درصد (۲۴۴۷۳۴۳ رای) و بایدن ۴۹.۴ درصد آرا (۲۴۴۵۵۶۸ رای) را از آن خود کرده‌اند.
در پنسیلوانیا با شمارش ۹۵درصد آرا ترامپ با ۴۹.۶درصد و بایدن با ۴۹.۳درصد آرا رقابت نزدیکی دارند.این ایالت دارای ۲۰ رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری است .

دموکرات‌ها در ایالت جورجیا از رای‌دهندگان پستی خواسته‌اند که نواقص رای خود را برطرف کنند.این آرا به دلیل امضای غلط و یا نداشتن امضا رد شده است.رای‌دهندگان تا عصر روز جمعه فرصت دارند که نواقص را برطرف کنند.

آنها می‌توانند به صورت آنلاین از این موضوع مطلع شوند.
دونالد ترامپ هنوز در این ایالت جلو است اما با کم شدن فاصله او با بایدن، دموکرات‌ها تلاش دارند تا رای این ایالت را نیز از آن خود کنند.

شمارش آرا در سرنوشت‌ سازترین ایالت از سر گرفته شد

روند شمارش ۱۱درصد آرای باقی مانده ایالت نوادا از سر گرفته شده است. تعداد آرای بایدن در این ایالت که تنها ۶ رای الکترال دارد، می تواند این نامزد دموکرات را به کاخ سفید بفرستد و سرنوشت نهایی این دوره از انتخابات را رقم بزند.

به گزارش شامگاه پنجشنبه رسانه های آمریکا، ۸۹ درصد از کل آرای ایالت نوادا شمرده شده و جو بایدن نامزد دموکرات ها با تصاحب ۴۹.۴ درصد از کل آرای شمارش شده در مقابل دونالد ترامپ که ۴۸.۵ درصد را کسب کرده، همچنان در این ایالت پیشتاز است.

هشدار مقام‌های آمریکایی درباره عواقب تاخیر در شمارش آرا

مقام‌های آمریکایی هشدار دادند که بلاتکلیفی درمورد سرنوشت برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تاخیر در شمارش آرا و ادعادی پیروزی زودهنگام از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است باب انتشار اطلاعات کذب و دروغ‌پراکنی را باز کند و عواقبی به دنبال داشته باشد.

به گزارش نشریه هیل، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز نگرانی درمورد تکرار انتشار اطلاعات نادرست پس از رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا از جمله طرح اتهام علیه روسیه مبنی بر دخالت در آن انتخابات، افزایش یافته است.

بایدن پشت دروازه‌ کاخ سفید، ترامپ در اندیشه آشوب

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۰ که حالا طبق تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در آستانه باخت قرار گرفته، با مطرح کردن بهانه‌های حقوقی و شکایت درخصوص نتایج شمارش آرا در ۵ ایالت شامل میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا ، آریزونا و نوادا، به نظر می‌رسد درحال زمینه سازی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات و اجرای سناریوی آشوب است؛ همان چیزی که تحلیل گران و رسانه های آمریکا از روزهای پیش از برگزاری انتخابات نسبت به آن هشدار داده بودند.

در شهرهای نیویورک، واشنگتن و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا، صاحبان فروشگاه و مدیران بانک ها از بیم آشوب و درگیری های خیابانی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، اقدام به حصارکشی مقابل مغازه ها و بانک ها کرده اند.

جوبایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه ۲۶۴ رای الکترال را از آن خود کرده و در صورت پیروزی در ایالت نوادا و کسب ۶ رای الکترال این ایالت، جمع آرای الکترال او به ۲۷۰ خواهد رسید و پیروز نهایی انتخابات خواهد شد. تا این لحظه ۷۵ درصد از آرا در ایالت نوادا شمرده شده که بایدن با کسب ۴۹.۳ درصد در مقابل ترامپ با ۴۸.۷ درصد ، در این ایالت سرنوشت ساز ، پیش است.

تاخیر در اعلام برنده انتخابات
برخی کارشناسان دو روز یا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.

ناظران معتقدند که بیشتر آرای پستی از آن دموکرات ها و طرفداران بایدن است.

این کارشناسان با توجه به رفتار نامتعارف و اظهارات تند و خشن نامزدهای انتخابات آمریکا ، احتمال درگیری ها در شهرهای مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را داده اند.

موضع ایران در باره نتیجه انتخابات آمریکا

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه به مناسب سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) و سالروز ۱۳ آبان با تاکید بر اینکه امروز آمریکا همان فرعون مصر و طاغوت روزگار ماست، بیان کردند: هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تاثیری ندارد.

ایشان خطاب به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه و در جلسه هیات دولت گفت: می‌خواهیم آمریکا به قانون و همه معاهدات بین المللی و چندجانبه برگردد و به احترام به ملت ایران برگردد. می‌خواهیم به جای تحریم، احترام باشد. اگر آمریکا تحریم غیرظالمانه را برداشت و احترام گذاشت آن وقت شرایط ما فرق می کند. اگر تهدید را کنار گذاشت و احترام و تکریم را انجام داد، شرایط فرق می کند. اگر به جای عهدشکنی و قانون شکنی، ‌ به دنبال اجرای تعهدات بود شرایط فرق می کند. برای ما اصول، ‌ شیوه و سیاست مهم است وگرنه فرد و حزب برای ما اهمیتی ندارد.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به شیوه درست برنگردد، برنامه ریزی کردیم اگر آمریکایی ها فهمیدند و عبرت گرفتند و راه دیگر را انتخاب کردند چه بهتر، در غیر این‌صورت تصمیمات ما بر این مبنا است که اگر شرایط سخت بود، کشور چگونه اداره شود.

مدیر کمپین بایدن از پیروزی در ایالت‌های کلیدی خبر داد

مدیر کمپین انتخاباتی بایدن چهارشنبه شب گفت که نامزد دموکرات ها توانسته در ایالت‌های سرنوشت ساز و کلیدی مانند ویسکانسین در مقابل ترامپ پیروز شود.

“جن اومالی دیلون” در جمع خبرنگاران گفت: جو بایدن در مسیر پیروزی در این انتخابات است و وی رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده خواهد بود.

دیلون افزود: تا بعد از ظهر امروز، وی با کسب بیش از ۲۷۰ رأی الکترال پیشرو خواهد بود.

دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد

دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

کمپین ترامپ پیش از این طی شکایتی مدعی شده بود که به مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه آغاز و شمارش آرا در صندوق های ایالت پنسیلوانیا داده نشده است.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفت: ناظران (به طور معمول) پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیئت انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

قاضی در ادامه افزود: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

تیم بایدن برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود

روزنامه “وال استریت ژورنال” بامداد پنجشنبه نوشت: با وجود آنکه هنوز نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما تیم بایدن در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشت: تیم انتقال بایدن که متشکل از گروهی از متخصصان سیاستمدار متعهد به اجرای برنامه‌های وی هستند، در حال برنامه‌ریزی برای اعزام کارکنان به آژانس‌های فدرال پس از اعلام برنده شدن نامزد دموکرات‌ها هستند.

این تیم ماه‌ها در حال برنامه ریزی برای جلوگیری از احتمال عدم همکاری دولت ترامپ با مشاوران بایدن بوده است زیرا آنها آماده می‌شوند تا وی به طور بالقوه کاخ سفید را تصاحب کند.

ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد

ناظران بین المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

“اورسولا گاچک” رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

گاچک در ادامه افزود: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

“مایکل گئورگ لینک” دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ کننده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

پلوسی: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد

رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.

نانسی پلوسی در این نامه تاکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رای به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

این برای اولین بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کند.

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.