ظریف: اروپایی‌ها با فروش شرافت‌ خود، اشتهای ترامپ را تندتر کردند

وزیر امور خارجه نسبت به رویکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام انتقاد کرد و به آنها برای اعمال حاکمیت خود به‌جای فروش بیشتر شرافت خود به آمریکا توصیه‌هایی را مطرح کرد.به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» ظهر چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از گفتن اینکه […]

وزیر امور خارجه نسبت به رویکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام انتقاد کرد و به آنها برای اعمال حاکمیت خود به‌جای فروش بیشتر شرافت خود به آمریکا توصیه‌هایی را مطرح کرد.به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» ظهر چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از گفتن اینکه “من که گفته بودم”، پوزش می‌خواهم: وقتی که سه کشور اروپایی، هفته گذشته باقی‌مانده برجام را با هدف فرار از تعرفه‌های ترامپ فروختند، هشدار دادم که این کار فقط اشتهای وی را تندتر می‌کند.»

وی ادامه داد:‌ اروپا پس از آن فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود، با یک تهدید تعرفه‌ای دیگر روبرو شده است. برای اروپا بهتر است که حاکمیت خود را اعمال کند.«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر توافقی با اروپایی‌ها صورت نگیرد، تعرفه بر واردات خودرو از اروپا به آمریکا گزینه خوبی است.ظریف هفته گذشته در پیامی توییتری نسبت به اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن سازوکار حل اختلاف براساس برجام نوشته بود: تسلیم تأیید شد. تروئیکای اروپا بقایای برجام را فروخت تا از تعرفه‌های جدید ترامپ جلوگیری کند. دوستان من این بی‌فایده است. شما فقط اشتهای او را بیشتر می‌کنید. قلدر دبیرستان خود را به خاطر دارید؟وزیر امور خارجه افزوده بود: اگر می‌خواهید شرافت خود را بفروشید، بفرمائید. اما ظاهری اخلاقی/قانونی به خود نگیرید. شما آن را ندارید.