حکایت پل عنافجه و بی تدبیری مدیران!

شاید غیر قابل باور باشد در کشوری همانند ایران و استان همچون خوزستان و در نزدیکی مرکز استان در این مقطع زمانی از قرن بیست و یکم ، دیدن چنین منظره ای…آری اینجا روستا عنافچه از توابع شهرستان ملاثانی از بخش باوی اهواز است ، که در اولین روز آغاز ماه مهر همچنان مورد بی […]

شاید غیر قابل باور باشد در کشوری همانند ایران و استان همچون خوزستان و در نزدیکی مرکز استان در این مقطع زمانی از قرن بیست و یکم ، دیدن چنین منظره ای…آری اینجا روستا عنافچه از توابع شهرستان ملاثانی از بخش باوی اهواز است ، که در اولین روز آغاز ماه مهر همچنان مورد بی مهری قرار دارد.در روزی که اکثر مردم از حضور فرزندانشان در مدارس و کلاسها عکس در صفحات اجتماعی به اشتراک می‌گذارند این تصویر حدیث دیگری دارید ، حدیث درد ، حدیث محرومیت و کلی تعابیر دیگر!

مسئولین استان در سیل اخیر در خواب زمستانی بودند اما امروز در آغاز سال تحصیلی و پایان فصل تعطیلات تابستانی گویی در خواب تابستانی بسر میبرند.این تصویر گویای چیست ؟ محرومیت در عین دارایی استان ، یا بی توجهی مسئولین در عین حالی که همواره میگویند همه چیز تحت کنترل است!در این تصویر هر چه هست ، بماند . اما اگر خدای ناکرده حادثه ای اتفاق افتاد مسئولیت آن با کیست؟تا به کی باید شاهد چنین صحنه های باشیم ؟ چرا باید این تصاویر منتشر شود آن وقت به فکر پیگیری ، مکاتبه ، طرح سوال و…بیافتیم.

بعد از انتشار این تصویر هر کدام از مسئولین به تحرک افتادند ، برخی در محل حضور یافتند ، بعضی مقاله نوشتند و بعضی شروع به فریاد که بداد این مردم محروم برسید ، در حالی که پاسخگوی این امر خودشان هستند که چرا از سال گذشته تا به امروز کجا بودند ، آیا از این وضعیت خبر نداشتند ، آیا حتما باید از طریق فضای مجازی مطلع میشدند ، آیا در این ایام با توجه به اینکه این کار زمان میخواهد می‌توانند کاری انجام دهند و ده اما و اگر دیگر.امای اصلی این است ، جناب آقای مسئول ، این کم کاری و کوتاهی شما اگر عواقب دنیوی برایتان نداشته باشد یقینا عواقب اخروی دارد ، آری روزی خواهد آمد که خواهیم شنید…وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ!

صادق تمیمی

پنجم مهر ماه ۹۸