مهم‌ترین محورهای بیانات رهبری در پیام حج ابراهیمی

دادوستد انگیزه ها، اندیشه‌ها و داشته ها از سوی نخبگان مسلمان در ایام حج از مهم ترین راهکارهای مقاومت در برابر ترفندهایی از جنس معامله قرن است که در پیام حج رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت.حضرت آیت الله خامنه‌ای روز شنبه ۱۹ مرداد ماه در پیامی به زائران بیت الله الحرام، ضمن تشریح […]

دادوستد انگیزه ها، اندیشه‌ها و داشته ها از سوی نخبگان مسلمان در ایام حج از مهم ترین راهکارهای مقاومت در برابر ترفندهایی از جنس معامله قرن است که در پیام حج رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت.حضرت آیت الله خامنه‌ای روز شنبه ۱۹ مرداد ماه در پیامی به زائران بیت الله الحرام، ضمن تشریح ماهیت اعمال و پدیده‌های حج برائت از مشرکین را در مقطع کنونی برائت از جنگجویی و نژاد پرستی توصیف کردند و از همه مسلمانان جهان خواستند در برابر ترفندهایی مانند معامله قرن هوشیار باشند. بخشی از مهمترین محورهای پیام رهبری به شرح زیر است:

حج اکسیر ذکر و عبودیت

در حج، اکسیر ذکر و عبودیت که عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است، ‌در کنار اجتماع و اتحاد که نماد امت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسیری با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرک امّت بر پایه‌ی توحید است، و با یکسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز که نشانه‌ی برداشتن تبعیض‌ها و همگانی کردن فرصت‌ها است.

آیین برائت به معنی بیزاری از جنگ‌افروزی

امروز آئین برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکائی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است.به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزی‌های امریکا و دستیارانش در منطقه‌ حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است که رنج و مرارت ملت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض براساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرت‌های متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام همه را به آن دعوت می‌کند.

مسئله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان

ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.

دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها وظیفه نخبگان جهان اسلام

نخبگان جهان اسلام که جمعی از آنان از کشورهای مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ای سنگین و خطیر بردوش می‌کشند. این درس‌ها باید به همت و ابتکار آنان به مجموعه‌ ملتها و افکار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهی‌ها به‌دست آنها تحقق یابد.

تبادل دانسته‌ها و داشته‌های مسلمانان دستاورد حیاتی حج است

تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها میان مردم کشورها و مناطق دور از هم و تعمیم آگاهی‌ها و تجربه‌ها و خبرگیری از وضع و حال یکدیگر و زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دلها و انباشتن توان‌ها برای مقابله با دشمنان مشترک، دستاورد حیاتی و بسی بزرگ حج است که با صدها گردهمائی مرسوم و معمول نمیتوان آن را به‌دست آورد.

ترفند معامله‌ قرن جنایت در حق جامعه‌ بشری است

ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله‌ امریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری و نه ‌فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.