روسای ادارات آموزش و پرورش ،توان خود را بر حل مشکلات مدارس مناطق کم برخوردار متمرکز کنند

سرپرست آموزش و پرورش استان خوزستان: روسای ادارات نواحی آموزش و پرورش ، تمام توان خود را بر حل مشکلات مدارس مناطق کم برخوردار متمرکز کنند.رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست دو ساعته با مدیران و معلمان مناطق محروم که روز چهارشنبه ۹۸/۴/۲۶در منطقه عین دو برگزار گردید پس از […]

سرپرست آموزش و پرورش استان خوزستان: روسای ادارات نواحی آموزش و پرورش ، تمام توان خود را بر حل مشکلات مدارس مناطق کم برخوردار متمرکز کنند.رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست دو ساعته با مدیران و معلمان مناطق محروم که روز چهارشنبه ۹۸/۴/۲۶در منطقه عین دو برگزار گردید پس از بحث و تبادل نظر و دریافت نظرات آنان گفت: در اولین جلسه ای که با روسای ادارات نواحی اهواز خواهم داشت ضمن تاکید ویژه بر رفع مشکلات مناطق محروم اهتمام و تمرکز بر حل مشکلات این مناطق را از آنان درخواست خواهم نمود .

وی ابراز امیدواری کرد تا انشالله از هفته آینده به همراه معاونین مربوطه اداره‌کل و روسای اداره هر منطقه ، از تمام مدارس مناطق محروم بازدید انجام شود.رفیعی اذعان داشت مسئولین باید از نزدیک مشکلات مدارس را ببینند تا تصویر مدرسه و مشکلات آن در ذهن آنها حک شود و همیشه به فکر حل آن مشکلات باشند.سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : در آینده نزدیک با مدیر کل نوسازی مدارس استان نشستی در خصوص حل مشکلات مدارس مناطق کم برخوردار خواهم داشت و آنچه در توانم باشد جهت حل مشکلات این مدارس اقدام خواهم کرد.ایشان قول دادند که با انجام تمهیدات لازم ، در اسرع وقت چند کانکس موجود در برخی مدارس این مناطق ، جمع آوری شود.

رفیعی در این نشست از مدیران و معلمان مدارس مناطق کم برخوردار قدردانی کرد و گفت : مدیر مدرسه فقط نماینده دولت در درون مدرسه نیست . در سند تحول بنیادین ، مدرسه فقط چهار دیواری نیست بلکه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است یعنی مدرسه باید بتواند روی محیط اطراف خود نیز اثرگذار باشد . مدرسه خود یک اداره و سازمان است . در نگاه اول، شما مدیران محترم خودتان را مدیری بدانید که تعیین سرنوشت دیگران دخیل است و در حل مشکلات ، خود را تاثیر گذار دانسته و با همفکری به دنبال راه حل باشید.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از مدیران محترم در خواست نمود تا اهتمام لازم را بر تقویت آموزش های درون مدرسه ای با محوریت تربیت تمام ساحتی به عمل آورند .وی توجه مدیران و معلمان گرامی بر موضوعاتی همچون تربیت دینی واخلاقی ،توسعه فرهنگ قانون گرایی،نظم و انضباط، تقویت کار گروهی ،مهارت آموزی و… را مورد تاکید قرار دادند.در این نشست مقرر شد کارگروه معلمان و مدیران مدارس مناطق کم برخوردار جهت پیگیری حل مشکلات مدارس این مناطق و ارتباط با ادارات و اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شود.