شلوارک!

در یک برنامه تلوزیونی که با هدف تقدیر از کارگر شهرداری شهرستان کارون، که اتفاقا اقای مطهری نائب رئیس مجلس نیز در ان برنامه حضور داشت، اقای زرگانی که در یک کلیب بخاطر اینکه در فاضلاب برای باز کردن مجاری به زیر اب (بخوانید لجن) رفته بود، نکته زیبایی را به زبان اورد که شاید […]

در یک برنامه تلوزیونی که با هدف تقدیر از کارگر شهرداری شهرستان کارون، که اتفاقا اقای مطهری نائب رئیس مجلس نیز در ان برنامه حضور داشت، اقای زرگانی که در یک کلیب بخاطر اینکه در فاضلاب برای باز کردن مجاری به زیر اب (بخوانید لجن) رفته بود، نکته زیبایی را به زبان اورد که شاید خیلی ها به ان توجه نکردند، ایشان گفتند که من بخاطر رزق و روزی زن بچه ام تن به این کار دادم، ما در محرومیت زندگی میکنیم. راست هم گفت، نمیخاست پطروس باشد یا دهقان فداکار!!! وحتی بنده خدا نمیدانست که دارند از ایشان فیلم میگیرند!!! ایشان اصلا موظف نبود که تن به چنین کار متهورانه ای بزند، اما اگر به جمله کوتاه ایشان دقت بکنید متوجه میشوید که این بنده خدا در اعماق، فقر ومحرومیت که تفاوتی با ان اب کثیف نداشت زندگی میکرد، پس تعجبی هم ندارد که اینگونه جانش را در معرض خطر قرار میدهد، او روزانه برای امرار معاش خانواده اش میمیرد و زنده میشود مثل خیلی دیگر از هم استانی هایش…..

ُُ_کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی انقدر صبر وتحمل وحجب وحیاء داشتند تا اینکه ۷یا ۸ ماه را بدون حقوق سپری کنند، اما همه میدانند که صبر وشکیبایی نیز حد ومرزی دارد خصوصا وقتی متوجه میشوی که متولیان امر انگار فراموشت کردند و اینکه تورا به امان خدا سپرده اند! البته که اینان به امان خدا رها شده بودند، خدا هم صراحتا به انها این حق را داده «ان الله لایحب الجهر بسوءالا من ظلم» تجمع کارگران حق طبیعی انان بود، حقی که برای احقاق حق بود!!! نتیجه چه بود؟ مدیر عامل در مصاحبه ای اعتراف میکند که کارگران حق دارند، افکار عمومی با انان همدردی میکنند، نمایندگان مجلس برای انها گریبان میدرند، استاندار، فرماندار وووو… همه میدانند انها صاحب حق هستند ولی میبینیم تعدادی از انهارا بازداشت میکنند!!! در حالیکه همه اذعان دارند این تجمع کاملا صنفی است، اما بازداشت میشوند….. جمله اقای زرگانی کارگر شهرداری شهرستان کارون را دوباره مرور کنید!!!بک گراند میزنم به همان برنامه ی تلویزیونی، اقای مطهری در سخنانی اشاره میکند که استان خوزستان یک استان امنیتی است!!!

میبینید مقوله ی امنیت که مطرح میشود، از ان میتوان تعاریف مختلفی ارائه داد، بله بعضی ها اصرار دارند تا جو استان خوزستان امنیتی باشد!!! حالا میتوان در راستای تامین امنیت خیلی ها را بی حساب بازداشت کرد، خیلی ها را از کار بی کار کرد، خیلی ها را جایگزین خیلی های دیگر کرد وخلاصه خیلی ها نیز از این مقوله امنیت، به نوایی میرسند، منتهی سهم کارگران هفت تپه و گروه ملی اجالتا بازداشت است!

سیدنشعان البوشوکه