جبهه عنکوش کجاست؟ عنکوش که بود؟

عنکوش چنانه” در غرب کرخه با شروع جنگ از جایش تکان نخورد. بسیاری به او گفتند منطقه بشدت خطرناک است و ماندن جایز نیست اما او به همراه هشت دختر و چهار پسر و چهار عروس تصمیم گرفت در جایی که هست بماند و قدمی به عقب برنگردد. او از همان ابتدا به عنوان نیروی پشتیبان […]

عنکوش چنانه” در غرب کرخه با شروع جنگ از جایش تکان نخورد. بسیاری به او گفتند منطقه بشدت خطرناک است و ماندن جایز نیست اما او به همراه هشت دختر و چهار پسر و چهار عروس تصمیم گرفت در جایی که هست بماند و قدمی به عقب برنگردد. او از همان ابتدا به عنوان نیروی پشتیبان جبهه با رزمندگان همکاری می کرد. خود و خانواده‌اش با هر ابزار و کمکی به یاری رزمندگان می شتافتند. نوه‌ی عنکوش می گوید در دوران جنگ، تیپ ۴۵ تکاور ارتش در منطقه چنانه مستقر بود و عنکوش همکاری‌اش با این تیپ را شروع کرد. 

بعدها به علت شهرتِ عنکوش، نام جبهه ی قبل از فتح المبین را جبهه عنکوش گذاشتند. جبهه عنکوش اکنون برای بسیاری از رزمندگان خاطره انگیز و یاداور سال ها دفاع مقدس است.عنکوش با خانواده اش شجاعانه در زمان جنگ به عنوان پشتیبان نیروهای رزمی عمل می کرد و در خدمت سربازان اسلام بود.او راه بلدِ رزمندگان بود. به علت آشنایی اش با جغرافیای منطقه همواره مسیرهای مختلف را به آنها اطلاع می داد همچنین آشنایی و دانش کاملی نسبت به شیوه های بومی و سنتی وضعیت هواشناسی منطقه را ازبر بود. سرانجام عنکوش در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

قاسم آل کثیر