سایه درخت نداء کرامت انسانی، پهن تر از هر زمان !

در سال ۹۳ نهالی با هدف و امید بهره مندی مستمندان از سایه و میوه آن کاشته می شود و به فضل باغبانان صادق، از همان لحظه کاشت، شروع به رشد و نمو می کند.آن نهال در سال ۹۵ به درختی مثمر، سبز، پرسایه و محکم تبدیل و به نام‌ نداء کرامت انسانی مزین می […]

در سال ۹۳ نهالی با هدف و امید بهره مندی مستمندان از سایه و میوه آن کاشته می شود و به فضل باغبانان صادق، از همان لحظه کاشت، شروع به رشد و نمو می کند.آن نهال در سال ۹۵ به درختی مثمر، سبز، پرسایه و محکم تبدیل و به نام‌ نداء کرامت انسانی مزین می شود.نامی که هر جزء آن حاوی بار معنایی خاص خود است. درختی که با وجود عمر کم خود، مثمر ثمر ظاهر شد و از توزیع بی منت و عادلانه میوه هایش به محتاجان دریغ نورزید.
آری آن نهال به درخت تبدیل شده، موسسه نیکوکاری نداء کرامت انسانی و باغبانان آن همانا خیرین انساندوست اهوازی هستند که لحظات خوش خود را با مستمندان و آسیب دیدگان اجتماعی تقسیم نموده و می نمایند.

خیرخواهانی که با زیباترین روش و اتخاذ بهترین رویکرد زندگیشان، مانع از خاموش شدن چراغ امید در جامعه می شوند.موسسه نداء کرامت انسانی در کنار صفت احسان و نیکوکاریش، صفت هنرمندانه دیگری دارد و آن عدم تبدیل نیازمندان و محتاجان به ابزار تبلیغاتی و سوژه های خبری یا در بوق و کرنا کردن فعالیتهای خود است. از آن زمان که نداء کرامت نهال بود این تصمیم از سوی باغبانان خیرخواه و متولیان انساندوست آن اتخاذ شد. آنها معتقدند، نباید شیرینی مساعدت به محتاجان آبرودار با هیاهوی تبلیغات تلخ شود و منزلت انسانی آن هم نوعان دچار نقص و کاستی شود و در نهایت از اجر معنوی فعالیتها کم گردد.

آری و به فضل مجموعه خیرخواهان وابسته به نداء کرامت، چه بسیار خانواده هایی که در حدود قابل قبول به آرامش مادی رسیدند و کم نیستند زنانی که به یک فرصت شغلی متناسب با توانایی آنها دست یافتند و در نتیجه به نوعی خود اتکایی مالی رسیدند.کم‌ نیستند دانش آموزان بی بضاعتی که به شرایط مناسب ادامه تحصیل دست پیدا کردند، همچنین بیماران خاصی که در محنت خود نداء کرامت را در کنار خود دیدند.وقتی از تامین سرپناه مناسب برای چند خانوار توسط موسسه نداء کرامت انسانی مطلع شدم، شخصا به محل آن خانه رفتم و بشکل غیر مستقیم شادی و امید را در چشمان کودکان ساکن در آن خانه ها دیدم.

از دیگر شیوه های در دست اجرای نداء کرامت طرح تکفل یتیم است که بدون ذره ای اغراق می توان آنرا از جمله موفقترین طرق و شیوه های احسان و نیکوکاری در سطح اهواز دانست.نگاه علمی و مسئولانه متولیان نداء کرامت آنجا خود را نشان می دهد که در کنار رفع نیازهای مالی و مادی جامعه هدف، تلاش می شود با ایجاد شغل مناسب برای سرپرستان خانوار ضمن بازگرداندن اعتماد بنفس نزد آنان، آنها را به مرحله ای از خودکفایی برسانند. این شیوه کاملا در انطباق با مفهوم لزوم رعایت کرامت و منزلت محتاجان و بازگرداندن آنها به فضای کسب و کار است که این امر به دقت در حال پیاده شدن توسط نداء کرامت انسانی است.

برای عضویت در مجموعه حامیان، کمک‌ به جامعه هدف و یا اطلاع از فعالیتهای متنوع موسسه می توانید با مهندس عارف عباسی اصل مدیر عامل موسسه نداء کرامت انسانی ۰۹۳۸۹۴۰۸۰۹۹ و ۰۹۱۶۹۹۵۳۶۲۶ تماس حاصل فرمایید. نباید فراموش کنیم که هر کدام از ما می تواند باغبان بخشی از مزرعه نداء کرامت باشد…

 علی عبدالخانی
 ۱۱ مهر ۱۳۹۶