زندگی بدون عشق و مهربانی مرداب است!

اگر دل بخدا ندهیم ،اگر نیکی را نشناسیم و نیکی نکنیم ،اگر انسانیت را پاس نداریم ،اگر با حیوانات مهربان نباشیم ،اگر نسبت به محیط زندگی خویش بی مبالات باشیم ،اگر از هجران رفتگان ، درس نگیریم و بخود نیاییم ، تردید نکنید که تمامی شب و روزهایمان ملال آور خواهند شد و آیندگان ، […]

اگر دل بخدا ندهیم ،اگر نیکی را نشناسیم و نیکی نکنیم ،اگر انسانیت را پاس نداریم ،اگر با حیوانات مهربان نباشیم ،اگر نسبت به محیط زندگی خویش بی مبالات باشیم ،اگر از هجران رفتگان ، درس نگیریم و بخود نیاییم ، تردید نکنید که تمامی شب و روزهایمان ملال آور خواهند شد و آیندگان ، ما را مردمانی مسخ و به دور از باور قلمداد خواهند کرد.

زندگی بدون عشق و مهربانی مرداب است …….. آیینه ای غبار گرفته و تار است….. تاریکخانه و زندانی است که به نور ، کوچکترین روزنه ای ندارد…. تکرار است و تکرار است و تکرار……این معجزه مهربانی و اندیشه ی چگونه به مقصد رسیدن و چگونه توشه برگرفتن است که همچون نسیم بهاری ، باغ زندگی را زنده میکند. فرصت اندک است باید قدر دانست ، مهر ورزید ، کینه ها را برون کرد ، دست دوستی داد و گل برافشاند که بقول لسان الغیب :

امروز که در دست تو ام مرحمتى کن       فردا که شوم خاک ، چه سود اشک ندامت …. ؟!

✋سلام دوست مهربان و خردمندم……نیکی هایت بی پایان ،توشه ات فراوان ،روح سفرکردگانت بر سفره غُفران ،و یاد و نام شهیدان خدا همدم توو دیگر مردمان باد.

پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۵
☆ اهواز ☆ ‌
■ محمد چوپان ■‌
‌‌