ویژه نهمین سالگرد رحلت علامه آیت الله شیخ علی کرمی حویزی

آيت الله شيخ علي كرمي حویزی (ره) در سال 1303 در نجف اشرف و در خاندان زهد و عرفان و فقاهت ديده به جهان گشود.تلاش و جهاد علمي در كنار تربيت و تزكيه نفس، او را الگويی عملی برای سايران ساخت. آيت الله كرمي پس از پايان مراحل مقدماتي و دروس سطح، در مباحث اجتهادي […]

آيت الله شيخ علي كرمي حویزی (ره) در سال 1303 در نجف اشرف و در خاندان زهد و عرفان و فقاهت ديده به جهان گشود.تلاش و جهاد علمي در كنار تربيت و تزكيه نفس، او را الگويی عملی برای سايران ساخت. آيت الله كرمي پس از پايان مراحل مقدماتي و دروس سطح، در مباحث اجتهادي علماي بزرگ و فقهاي دوران حوزه علميه نجف اشرف شركت كرده و بهره‌هاي فراواني برد. معظم له از محضر فقهاي عظام و مراجع بزرگ عالم تشيع همچون ”سيد عبدالهادي حسيني شيرازي”، “سيد محسن طباطبايي حكيم”، “شيخ حسين حلي غروي” و “سيد ابوالقاسم موسوي خويي” بهره‌هاي فراواني كسب كرد.

تقريرات و تاليفات علمي و اجتهادي ايشان فراوان است اما بعد عرفاني و شيوه زاهدانه زندگي ايشان و احتياط فراوان از هرگونه شايبه شهرت طلبي سبب شد كه با وجود توانايي علمي و ادبي بالا، اقدامي برای چاپ و انتشار آثار خويش نكند. وی در روستاهای مرزی فعالیت‌های زیادی در راستای بالابردن آگاهی عمومی مردم خوزستان انجام داده و اولین مسجدی که در شهر رفیع بنا شد توسط ایشان بود. پدر بزرگوارشان آیت‌الله محمد طه کرمی حویزی؛ استاد محمد رضا مظفر صاحب منطق مظفر بودند.

عالم رباني و عارف صمداني حضرت آيت ا…العظمي شيخ محمد طه كرمي، از سرآمدهاي دوران، خود شخصا با تلاش و جدیت فراوان به تربيت و تعليم فرزند خود همت گمارده اند. مادر ایشان، صبيه شيخ ابوالقاسم مامقاني فرزند شيخ عبدالله مامقاني مرجع شهير و صاحب تنقيح المقال بود. برادران.. علامه مرحوم مرجع عالیقدر آیت الله العظمی محمد کرمی حویزی. متولد سال 1300 در نجف. وی جزو افرادی که در بررسی نهائی قانون اساسی ایفای نقش کرده اند. ارتحال ایشان سال ۱۳۸۱ در اهواز. محل دفن حجره مخصوص تدریس ایشان. علامة فاضل آیت‌الله شیخ “عبدالرسول کرمی حویزی” که هم اکنون در خفاجیه مشغول پژوهش و رسیدگی به امور مردمی است که چون پروانه ای دور شمع فروزانی می چرخند. مرحوم مبارز “عبدالهادی کرمی حویزی”(قدس سره) که سابقه مبارزات انقلابی فراوانی دارد. شیخ حاج “محمد مهدی(معروف به صلاح) کرمی حویزی”.

علامه آیت‌الله شیخ علی کرمی حویزی فرزند آیت‌الله شیخ محمدطه کرمی حویزی و برادر مرجع تشیع آیت‌الله العظمی شیخ محمد کرمی حویزی اسوه زهد و بردباري، بنده صالح خدا و مجاهد في سبيل الله و عاشق اهل بيت عصمت و طهارت(ع) دوشنبه شب آذرماه ۸۶ در سن ۸۳ سالگي در اهواز دارفاني را وداع گفت.پيكر مطهر وي روز چهارشنبه آذر 86 در اهواز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم تشييع و در جوار مرقد برادر بزرگوارش علامه شيخ محمد كرمي در حوزه علميه آن علامه به خاك سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی

رسول عوده زاده

img-20161205-wa0490 img-20161205-wa0505