ساخت 4 مدرسه دخترانه از سوی آیت الله سیستانی در شعیبیه شوشتر

چهار مدرسه در منطقه شعیبیه شوشتر از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعه، احداث و تا مهرماه به آموزش‌وپرورش خوزستان تحویل می‌شود. محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به نشستی با دفتر آیت‌الله سیستانی اظهار کرد: در راستای توافق انجام‌شده و تاکید معظم له  قرار است که با هماهنگی آموزش‌وپرورش نیروی انسانی این […]

چهار مدرسه در منطقه شعیبیه شوشتر از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعه، احداث و تا مهرماه به آموزش‌وپرورش خوزستان تحویل می‌شود. محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به نشستی با دفتر آیت‌الله سیستانی اظهار کرد: در راستای توافق انجام‌شده و تاکید معظم له  قرار است که با هماهنگی آموزش‌وپرورش نیروی انسانی این چهار مدرسه نیز به‌طور کامل از میان نیروهای بومی منطقه به‌کار گرفته شود.

farhangnews_103251-293907-1417107605

وی این مدارس را شامل سه مدرسه سه کلاسه و یک مدرسه 6 کلاسه عنوان کرد و گفت: اعتبار ساخت این مدارس به‌طور کامل از سوی آیت‌الله العظمی سیستانی تأمین و این مدارس تا مهرماه به آموزش‌وپرورش تحویل داده می‌شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: همچنین در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر و توجه ویژه به مدارس دخترانه به‌عنوان یکی از اولویت‌های توسعه آموزشی استان با همکاری دفتر آیت‌الله سیستانی قرار شد یک‌صد نفر از دانش‌آموزان دختر منطقه شعیبیه در یک فضای آموزشی در اهواز که به‌عنوان مدرسه شبانه‌روزی آماده خواهد شد، به تحصیل خود ادامه دهند. تقی‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر یکی از چالش‌های آموزش‌وپرورش در خوزستان ناتمام ماندن تحصیل دختران به علت سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه و برخی دیدگاه‌های قومی است، تصریح کرد: این امر موجب شده است که دختران در خوزستان تا ششم ابتدایی از ادامه تحصیل باز بمانند که برای رفع این مشکل تأسیس مدارس شبانه‌روزی در برنامه آموزش‌وپرورش قرار دارد.