امام خامنه ای : سبزواری با انقلاب زیست و وفادارانه در کنار انقلاب ماند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حمید سبزواری، وی را شاعر نامدار و هنرمند ثابت قدم توصیف کردند و گفتند: سبزواری با انقلاب زیست و وفادارانه در کنار انقلاب ماند.  متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: «بسمه تعالی با دریغ و تأسف […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حمید سبزواری، وی را شاعر نامدار و هنرمند ثابت قدم توصیف کردند و گفتند: سبزواری با انقلاب زیست و وفادارانه در کنار انقلاب ماند.  متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

82109331-70790310

«بسمه تعالی با دریغ و تأسف خبر درگذشت شاعر نامدار معاصر جناب آقای حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری را دریافت کردم. این نام ماندگار و پر افتخار، یادآور تلاش ارزنده ی هنرمندی سخت کوش و شجاع در پشتیبانی از انقلاب در عرصه ی شعر و ادب است. حمید سبزواری، صریح و ثابت قدم و موقع شناس، هنر والا و فاخر خود را به خدمت گرفت تا انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن را از جنبه ی اثرگذار شعر روان و جذّاب، تغذیه و تأمین کند. سرودها و منظومه های بلند و غزلها و قصیده های خوش ساخت و پر مضمون او، ثروت ادبیِ درخوری را تقدیم انقلاب کرد. با انقلاب زیست و برای اسلام و انقلاب سرود و وفادارانه در کنار انقلاب ماند. رحمت و رضوان خدا نصیب او باد. مصیبت درگذشت او را به خاندان گرامی و همه ی دوستداران بویژه همشهریان قدردان سبزواریش تسلیت عرض میکنم. سیّد علی خامنه ای 23 خرداد ماه 1395»

، حمید سبزواری شاعر معاصر و ملقب به پدر شعر انقلاب، سحرگاه شنبه در سن 91 سالگی چشم از جهان فروبست