حجت الاسلام والمسلمین شفیعی: تجلیل از مقام پرستاران با بیان عظمت کار آن ها انجام شود

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان گفت: تجلیل از مقام پرستاران باید با بیان عظمت کار آن ها انجام شود و این که کاستی ها و امور حوزه اجرایی و مالی بخشی از جامعه محور اصلی این روز قرار بگیرد، قابل نقد […]

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان گفت: تجلیل از مقام پرستاران باید با بیان عظمت کار آن ها انجام شود و این که کاستی ها و امور حوزه اجرایی و مالی بخشی از جامعه محور اصلی این روز قرار بگیرد، قابل نقد است.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در این مراسم که امروز (۱۴ اسفندماه ) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهارکرد: وقتی شخصیت حضرت زینب(س) را محور بررسی قرار می دهیم، طبیعتاً ابعاد مختلفی برای بررسی شخصیت این بانوی بزرگوار وجود دارد که یکی از این نکات، مسئله حضور اجتماعی خانم هاست.

82596

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) از یک خانواده منتخب بوده است که در میان جلوه های شخصیتی، مسئله پرستاری ایشان مطرح است. حضور زنان در پرستاری از رزمندگان اسلام در جنگ های صدر اسلام نشان می دهد که خانم ها این نقش را به گونه ای مطلوب ایفا کرده اند و این یک حرکت مجاهدت آمیز مورد تائید به شمار می رود.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: امروز پرستاری یک کار به رسمیت شناخته شده ای است که دیگر لازم نیست درباره کم و کیف آن صحبت شود. ما امروز در مقوله سلامت و درمان نتیجه و خروجی کار را یک حرکت چند بعدی و چندجانبه می بینیم و هیچ بخشی از بخش های درمانگر نمی تواند ادعا کند که تنها خود در این نتیجه نقش داشته است.

شفیعی افزود: رویکرد علمی به مقوله پرستاری موضوع دیگری است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد؛ ما پذیرفته ایم در عصر بالندگی علم نباید به پرستاری به صرف یک کار خدمات رسانی نگاه کرد بلکه باید به تناسب تحولات و نو آوری ها، کاری در این زمینه انجام داد که توسعه دانشکده های پرستاری و ارتقا حوزه آموزش در بخش تحصیلات تکمیلی از جمله اقدامات مهم در این زمینه به شمار می رود.

 وی اظهارکرد: در روز تجلیل از مقام پرستار، همچون روز تجلیل از مقام معلم، به جای این که تمام توجه ها و نگاه ها به عظمت کار معلمی یا پرستاری معطوف شود، همه به دنبال آن هستند که چه کار اقتصادی، مالی یا اجرایی در این حوزه ها انجام شود؛ این رویکرد در فضای جامعه باید تصحیح شود. فضای عمومی و رسانه ای را نباید به این سمت حرکت داد، بلکه این فضاها باید به این سمت جهت داده شود که مردم خود را در معرض ارزیابی قرار دهند و هرکس خود را به جای پرستار بگذارد و بسنجد که آیا می تواند رنج حمایت و کمک و یاری بیماران را تحمل کند. این فرصت باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ تا زمانی که نگاه اجتماع به تلاش، رنج و سنگینی کار یک بخش از جامعه تغییر نکند نمی توان تکریم واقعی را به جای آورد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: تکریم واقعی این است که ما بدانیم در جامعه هرکس چه کاری انجام می دهد تا قدرشناس او باشیم؛ اگر این توجه اندکی پررنگ شود می توان یک گام به سمت تکریم برداشت.شفیعی اظهارکرد: بخشی از جامعه پرستاری خانم هایی هستند که سال ها در کنار جانبازان شیمیایی و جانبازان هشت سال دفاع مقدس مجاهدت های خاموش دارند و ۲۵ سال یک رزمنده سربلند دفاع مقدس را همراهی می کنند؛ این ایام بهترین فرصت است که غفلت عمومی نسبت به بخشی از خدمات را کنار زد و آن ها را به مردم نشان داد تا بزرگی و کرامت تجلی پیدا کند.

1 2 3 4