ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی بزودی/ راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «سیمای مدرسه»

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگاران از برگزاری جلسه بررسی روند و تغییرات بیمه طلایی فرهنگیان در عصر امروز خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،علی ‌اصغر فانی در حاشیه دهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی،‌ در پاسخی درباره اینکه برنامه‌ هایی که پیش از این در خصوص تغییرات بیمه طلایی فرهنگیان عنوان […]

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگاران از برگزاری جلسه بررسی روند و تغییرات بیمه طلایی فرهنگیان در عصر امروز خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما،علی ‌اصغر فانی در حاشیه دهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی،‌ در پاسخی درباره اینکه برنامه‌ هایی که پیش از این در خصوص تغییرات بیمه طلایی فرهنگیان عنوان شده بود، به کجا رسیده؟ پاسخ داد: امروز بعدازظهر جلسه بیمه طلایی فرهنگیان برگزار می‌شود.

arash khamooshi-7-27

وی درباره طرح‌ های اقتصادی آموزش و پرورش که دو ماه پیش در حاشیه جلسه دولت اعلام کرده بود، گفت: طرح ‌های اقتصادی در حال انجام است و هفته گذشته جلسه ‌ای با شورای معاونین آموزش و پرورش برگزار و تک‌ تک موارد مورد بررسی قرار گرفت و به تدریج به سمت اجرا می ‌رود.

وزیر آموزش و پرورش، بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

فانی درباره اینکه در طرح ‌های پژوهش فرهنگیان بسیجی، اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته، آیا شما این طرح‌ ها را مطالعه کرده‌اید؟ پاسخ داد: من برنامه‌ های اقتصاد مقاومتی را مطالعه کرده ‌ام و روز گذشته جلسه ‌ای با مجموعه شورای معاونین در رابطه با اقتصاد مقاومتی داشتیم و مقرر شد ماتریسی در رابطه با حوزه‌هایی که در آموزش و پرورش مرتبط با اقتصاد مقاومتی است، شکل بگیرد و به مجموعه ‌ها ابلاغ شود.

وی درباره فوق‌العاده شغل معلمان ابتدایی نیز گفت: این موضوع در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از مسؤلان ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرده که مباحث پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی وارد کتاب ‌های مقاطع تحصیلی می‌شود، گفت: در حال حاضر مطالبی در این خصوص در کتاب ‌ها وجود دارد و اگر احساس کنیم در برخی از پایه‌ ها و درس ‌ها باید تقویت شود، این کار را خواهیم کرد.

فانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بحث استیضاح شما به کجا رسید؟ افزود:از کسانی سؤال کنید که دنبال این موضوع بودند.من که دنبالش نبودم.

وی در خصوص کمبود نیروی پرورشی نیز گفت:دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی که یکی از مهم‌ترین سیاست ‌ها و برنامه ‌های آموزش و پرورش است، آماده شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از راه ‌اندازی شبکه «سیمای مدرسه» خبر داد و گفت:امروز جلسه‌ای را با رئیس رسانه ملی خواهیم داشت و در خصوص شبکه ‌ای تحت عنوان «سیمای مدرسه» راه‌اندازی می ‌شود که زمان اجرای آن به برنامه ‌های صدا و سیما بازمی‌گردد اما با توجه به اینکه مخاطبان زیادی از جمله دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان را داریم، مقرر شده در جلسه امروز پیشنهادات خود را به رئیس رسانه ملی اعلام کنیم تا به سمت عملیاتی شدن برود.