گزارش دومین روز کنگره بین المللی “جهاد عشایر عرب خوزستان” در مجموعه فجر اهواز

دومین روز  کنگره پاسداشت یکصدمین سال “جهاد عشایر عرب خوزستان ” در مقابل تجاوز انگلیسی ها صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مشارکت گسترده عشایر عرب در سالن همایش های مجتمع فجر اهوازبرگزار شد.به گزارش خبرنگار عصرما این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از نواخته شدن […]

دومین روز  کنگره پاسداشت یکصدمین سال “جهاد عشایر عرب خوزستان ” در مقابل تجاوز انگلیسی ها صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مشارکت گسترده عشایر عرب در سالن همایش های مجتمع فجر اهوازبرگزار شد.به گزارش خبرنگار عصرما این برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از نواخته شدن سرود ملی و نماهنگی از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش عشایر عرب خوزستان در مقابله با استعمار ،  سخنرانان براساس جدول زمانبندی شده به ایراد سخن پرداختند.  برنامه های صبح امروز همایش بدین شرح است:

000

داغر الموسوی ؛مشاور رییس جمهور عراق :

امروز خط مقاومت از تهران تا غزه به رهبری امام خامنه ای می رود تا طرح خاورمیانه جدید استکبار را بطور کامل نقش بر آب کند

امروز استکبار جهانی در صدد گستزش اراده خود در منطقه و تقویت اسراییل است. امروز مقام معظم رهبری در همان مسیر امام حامل پرچم مبارزه با استکبار و دفاع از آرمان فلسطین است. زلزله انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره باعث برهم ریختن نقشه های خیالی استکبار گردید و منجر به پایه گذاری روز قدس برای پاسداشت مساله فلسطین شد. امروز خط مقاومت از تهران تا غزه به رهبری امام خامنه ای می رود تا طرح خاورمیانه جدید بطور کامل از بین برد. امروز به فرماندهی سردار بزرگ سپاه امام خامنه ای ، سرلشکر سلیمانی روز به روز بر پیروزی های مردم عراق بر داعش افزوده می شود.و این گروه ضربات سنگینی را متحمل شده است. آنان برای بازیابی قدرت از دست رفته خود در معادلات جهانی و جبران شکست ها در خاورمیانه گروهک تروریستی داعش را طراحی و راه اندازی نمودند اما با فتوای جهاد آیت الله سیستانی و حرکت جوانان و حمایت آیت الله خامنه ای این حرکت نیز ناکام ماند.بزرگترین واقعه قرن اخیر قیام امام خمینی بود که جانی دوباره در کالبد اسلام دمید و بعد از انقلاب با محور قرار دادن مساله فلسطین دوباره خط مقاومت را در جهان اسلام زنده کرد.وی همچنین با اشاره به شهادت سردار تقوی عنوان کرد:معتقدات و اهداف ما یکی است و با شهادت سردار تقوی خون ما برای حفظ عتبات عالیات یکی شد.

مقتدایی استاندار خوزستان : این کنگره نماد وحدت است

استاندار خوزستان : عشایر عرب از دهانه خلیج فارس تا ایلام و همه کسانی که در سلسله زاگرس هستند از عزیزان لر در شمال ،ایل عظیم و بزرگ بختیاری ،بزرگان عشیره بهمئی همه از افتخارات ما هستند. زیبایی این نشست و این کنگره اینست ، همه عشایری که در استان هستند در آن حضور دارند. بنده به سردار شاهوار گفتم دو نماهنگ زیبایی از برنامه دیروز و نشست وحدت امروز تهیه شود تا کسانی که برای خوزستان برنامه ریزی می کنند برباد برود. مقتدایی : همه در کنار هم هستیم عرب ،لر ، بختیاری ،بهمئی ، شوشتری دزفولی و این کنگره نماد وحدت است.این گردهمایی امروز ختم بخیر شد. شبیه همین برنامه در نوروز امسال با حضور بنده ،آیت الله جزابری و دکتر رضایی برای برادران بختیاری در مسجد سلیمان برگزار شد.

سردار نقدی :  شعار “اطوب الصلب لو مگواری” عشایر عرب خوزستان در واقعه جهاد پیام مهمی دارد

شعار “اطوب الصلب لو مگواری” عشایر عرب خوزستان در واقعه جهاد پیام مهمی دارد که دیروز به انقلاب اسلامی و امروز به یمن و عراق رسبد. پیام اصلی جهاد عشایر عرب این بود که اگر فتوای جهاد به میان آید ،هر چه که باشد و به هر قیمتی که باشد به میدان خواهیم آمد و تمام قدر در برابر استکبار خواهیم ایستاد چه دست ما خالی چه پر باشد ،چه سلاح ما پیشرفته باشد یا نباشد،برای ما مساله تکلیف و انجام وظیفه مهم است. سردار نقدی : اگر فتوا و حکم ولی فقیه در میان باشد هیچ قدرتی نمی تواند جلودار ما برای ادای تکلیف باشد.جهاد عشایر عرب خوزستان برای همه ما یک درس دارد و این درس همجنان تکرار می شود. واقعه جهاد عشایر برای دشمن نیز پیام دارد و آن اینکه دشمن هر چه باشد و هر توانی که دارد نمی تواند باور و اعتقاد عمیق این مردم به دین ،اهل بیت و ولایت را از آنان بگیرد

*نقش استاد باسم حمادی و گروه میسان در عربی جلوه دادن فضای بیرونی مراسم و استقبال و پذیرایی از میهمانان با قهوه و چای و همچنین بر تن داشتن زی عربی بسیار برجسته و موجب جلب نظر میهمانان داخلی و خارجی شده بود.

*آیت الله موسوی جزایری در این همایش یک قصیده در بیان منزلت عشایر عرب و اهواز قرائت کرد  که مطلع آن اینگونه بود ” اهوازنا مدینة الهدی       اهوازنا بوابة الولایة”

*سالن برگزاری مراسم مملو از جمعیت است اکثر مهمانان حاضر در برنامه با لباس محلی عشایر عرب حضور پیدا کرده اند که جلوه خاصی به این برنامه بخشیده است.

*مراسم با قرائت قرآن و سرودجمهوری اسلامی آغاز شد که همه به احترام سرود جمهوری اسلامی ایستادند حضور طوایف و اقوام مختلف با لباس های محلی به احترام سرود ایران در کنار صحنه های شورانگیزی را خلق کرده است.

*پخش کلیپی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بخش دیگری از برنامه بود.

*مجری برنامه متن بسیار حماسی را قرائت کرد که در میان قرائت وی جمعیت با شور بسیار اقدام به انجام یزله عربی و سردادن شعارهای هیهات مناالذله کردند.

*سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مهمان ویژه این برنامه بود که سخنرانی خود را به تبیین شعار ” اطوب الصلب لو مگواری ” پرداخت

*حجت الاسلام رضوانی نماینده آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در ادامه مراسم پیامی از طرف ایشان قرائت کرد در این پیام ایت الله سبحانی با اشاره به دلاوری های جوانان غیور عرب گفت: یکی از افتخارات شما این است که همیشه پرچم پرافتخار اسلام که در این مرزو بوم بود را به اهتزاز درآورده اید.اکنون دشمن از اشغال مرزهای جغرافیایی مایوس شده و برای اشغال مرزهای اعتقادی یورش برده است تا نعمت ولایت را از شما بگیرد.

*هانی مذحجی یکی از شعرای عرب در حال خواندن شعری درباره استعمار انگلیس و مقابله عشایر عرب است شعر حماسی این شاعر به نحوی است که شرکت کنندگان با هر بند از این شعر ابراز احساسات می کنند وی قصیده ای در مذمت داعش هم خواند که با استقبال حضار روبرو شد.