دانشگاه فرهنگیان با فنی و حرفه‌ای خوزستان تفاهم‌نامه امضا کرد

دانشگاه فرهنگیان با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کرد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان روز یکشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به منظور تربیت ، آماده سازی و ارتقاء دانش مهارتی منابع مورد نیاز و اجرای طرح ملی ارتقاء شایستگی دانشجویان […]

دانشگاه فرهنگیان با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کرد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان روز یکشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به منظور تربیت ، آماده سازی و ارتقاء دانش مهارتی منابع مورد نیاز و اجرای طرح ملی ارتقاء شایستگی دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار استان به نیروی متخصص و کارآمد منعقد شد.

وی توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی،مهارتی و حرفه ای را از اهداف این تفاهمنامه دانست و گفت: نیاز سنجی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش شغل و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و مهارتی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های طرفین در راستای تقویت شایستگی های عمومی، تخصصی و فنی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: همکاری در تهیه اطلس مشاغل، بازنگری استانداردهای آموزشی، صدور مجوز ایجاد مرکز توسعه شایستگی های دانشجویان، انجام فعالیتهای پژوهشی، تدوین پایان نامه ها و رساله های دانشجویی، فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان برای گذراندن واحدهای کارگاهی، آزمایشگاهی و کارورزی و ارائه مشاوره شغلی به دانشجویان از تعهدات اداره فنی وحرفه ای در این تفاهم‌نامه است.

حسن جرفی رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان نیز با تاکید بر لزوم آموزش مهارتی در کنار آموزش های تئوری به دانشجو معلمان، گفت: از آنجا که بعضی از دانشجو معلمان در مدارس روستایی و عشایری مشغول به خدمت می شوند لازم است مهارت هایی در زمینه های مختلف فرا بگیرند.وی گفت: بهره مندی از ظرفیت، امکانات، تجهیزات و آموزش های مهارتی مطابق با استاندارد فنی وحرفه ای سبب می شود که معلمان در کنار دوران دانشجویی یک مهارت فرا گیرند تا در آینده بتوانند دانش‌آموزان را به مهارت‌آموزی و کارآفرینی تشویق و ترغیب کنند.