کیاوش ، مفسر قرآن و دانشمندی ناشناخته بود

دکتر عباس حیصمی : دانشمندی نا شناخته و مخلصی که در دنیای سراسر هیاهوی نفسانیات، فراموش شده بود.شاید خداوند اینچنین مقدر داشته،تا وجود نازنینش پاک و منزه باقی بماند و با اجداد پاک وطاهرش، از سلاله مطهر نبی مکرم اسلام(ص) محشور گردد.سید محمود کیاووش(علوی تبار), مفسر موضوعی قرآن بود‌.هنوز آثار معنوی تفسیر موضوعی این زنده […]

دکتر عباس حیصمی : دانشمندی نا شناخته و مخلصی که در دنیای سراسر هیاهوی نفسانیات، فراموش شده بود.شاید خداوند اینچنین مقدر داشته،تا وجود نازنینش پاک و منزه باقی بماند و با اجداد پاک وطاهرش، از سلاله مطهر نبی مکرم اسلام(ص) محشور گردد.سید محمود کیاووش(علوی تبار), مفسر موضوعی قرآن بود‌.هنوز آثار معنوی تفسیر موضوعی این زنده یاد،که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مستقیما از رادیو نفت آبادان پخش می شد،را حس و از تاثیراتش متنعمم.

اشک هائی را که هنگام تفسیر قرآن در مکتب قرآن خیابان کاوه اهواز،بر گونه هایش جاری می شد را، بخوبی بخاطر دارم. افسوس که دیگر آن صدای قرآنی را هرگز نشنیدم و مثل آن خضوع و خشوع را در کمتر مجلس و محفلی شاهد بودم.حضور ایشان بر تخت بیمارستان، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اول، که بقصد جلوگیری از فقدان اکثریت و تعطیلی مجلس، بعد از حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی، درحالی که جراحات شدیدی از آن انفجار متحمل شده بودند، در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط است‌. واز جمله درخشندگی های حیات طیبه اوست. روحش شاد و یادش گرامی باد.او با قرآن زیست. و امید که نور قرآن روشنا بخش سرای ابدی وی باشد. آمین یا رب العالمین.