منصوری:۳ باب کتابخانه عمومی همزمان با دهه فجر در استان افتتاح می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از افتتاح ۳ باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصرما،لفته منصوری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳ باب کتابخانه عمومی در شهرستانهای اهواز، مسجدسلیمان و دزفول افتتاح خواهد شد. لفته […]

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از افتتاح ۳ باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر عصرما،لفته منصوری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳ باب کتابخانه عمومی در شهرستانهای اهواز، مسجدسلیمان و دزفول افتتاح خواهد شد.

22

لفته منصوری گفت: کتابحانه عمومی سید مرتضی شفیعی در شهرستان اهواز با مساحت ۲۰۷۴ مترمربع و زیربنای ۶۷۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد اعتباراز اعتبارات تملک دارایی استان تعمیر و تجهیز شد و همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولین استانی افتتاح خواهد شد.این کتابخانه دارای بخشهای مخزن، امانت،سالن مطالعه، نشریات و بخش تخصصی اهل البیت می باشد و با ۱۲ هزار جلد کتاب به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: همچنین در شهرستان مسجد سلیمان کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین که این کتابخانه توسط یکی از خیرین عزیر مسجدسلیمان به نام خانواده محترم متین به نیت مرحومه فرنگیس متین ساخته و جهت بهره برداری به نهاد کتابخانه های عمومی اهداء نموده اند. زیربنای این کتابخانه ۲۵۰ مترمربع می باشد و با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال  توسط خیر مسجدسلیمان ساخته و بوسیله اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان تجهیز شده است. این کتابخانه نیز دارای بخشهای مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک می باشد و با ۳۰۰۰ جلد کتاب افتتاح خواهد شد.
منصوری در ادامه افزود: سومین کتابخانه نیز در شهر شمس آباد شهرستان دزفول افتتاح خواهد شد که این ساختمان این کتابخانه توسط شهرداری و شورای شهر شمس آباد اهداء شده است و تجهیز کتابخانه نیز بوسیله نهاد کتابخانه های عمومی انجام شده است که زیربنای این کتابخانه ۳۰۰ مترمربع می باشد. همچنین این کتابخانه دارای بخشهای مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک می باشد و با ۲۰۰۰ جلد کتاب افتتاح خواهد شد.
منصوری تاکید کرد: ساخت کتابخانه و بهره برداری از آن از اولویتهای اصلی این اداره کل می باشد و ما سعی خواهیم کرد کتابخانه را در تمام نقاط شهرها و روستاها وارد کنیم و از لحاظ سخت افزاری مناطق مختلف استان مجهز به این مکانهای فرهنگی شوند. کتابخانه های عمومی علاوه بر امانت کتاب برنامه های مختلف فرهنگی بسیار خوبی را برای اقشار مخلف برگزار می نمایند که نشان از پویا بودن کتابخانه های عمومی می باشد.