تنبل های کلاس اینبار به سراغ حذف زبان خارجه از برنامه درسی دانش آموزان آمدند!

طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس: واگذاری آموزش زبان‌های خارجی به آموزشگاه‌های خارج از مدرسه.در طرح مجلس آمده است که آموزش زبان به موسسات خارج از مدرسه واگذار ‌‌‌و استخدام معلمان زبان از این پس ممنوع شود. هزینه آموزش زبان در موسسات هم بر عهده دانش‌آموز قرار می‌گیرد! در صورت تصویب این طرح، آموزش زبان از […]

طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس: واگذاری آموزش زبان‌های خارجی به آموزشگاه‌های خارج از مدرسه.در طرح مجلس آمده است که آموزش زبان به موسسات خارج از مدرسه واگذار ‌‌‌و استخدام معلمان زبان از این پس ممنوع شود. هزینه آموزش زبان در موسسات هم بر عهده دانش‌آموز قرار می‌گیرد! در صورت تصویب این طرح، آموزش زبان از مدارس راهنمایی و هنرستان‌ها حذف می‌شود.

دانشجویان دبیرستان هم باید یک زبان خارجی را برای یادگیری انتخاب کنند (بجز عربی که هم‌چنان اجباری است) و در موسسه‌های خارج مدرسه آن را یاد بگیرند و هزینه آن را هم بپردازند و نقش مدرسه صرفاً نظارتی است. با قانون شدن این طرح، استخدام معلم انگلیسی از این به بعد ممنوع می‌شود و معلمان انگلیسی فعلی یا باید برای ساعت‌های موظفی به موسسه‌های زبان بروند یا مدیر و ناظم شوند یا وارد دوره‌هایی برای یادگیری زبان‌های جدید شوند! ‏عنوان این طرح “رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور” است و ۵۸ نماینده آن را امضا کرده‌اند. در ماده پنجم این طرح چهار راهکار و پیشنهاد برای این معلمان زبان در نظر گرفته شده است:

 ۱) ساعت کار معلمان زبان در آموزشگاه‌های آزاد به عنوان ساعت موظفی مورد قبول آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

۲) معلمانی که بیشتر از ۲۰ سال از دوره خدمتشان باقی مانده است می‌توانند با اولویت‌هایی از جمله ارائه مدارک مبنی بر تسلط بر زبان غیر از انگلیسی، سابقه تحصیل در گرایش آموزش زبان، تقاضای ادامه تحصیل در زبان مادری، متقاضی استفاده از بورسیه‌های تبصره ماده ۲ این قانون شوند و در طول تحصیل به مدت حداکثر چهار سال از امتیاز ماموریت تحصیلی بهره می برند

حذف آموزش زبان های خارجه هیچ گاه منجر به تقویت زبان فارسی نمی گردد زیرا علم میراث بشریت است و در حصار زبان و ملیتی خاص نمی گنجد .بهترین راه همان چیزی که است که مقام معظم رهبری فرمودند و آن تقویت جریان تولید علم می باشد.امضا کنندگان این طرح برای شفافیت بهتر است کارنامه درسی خود در دوره دبیرستان و دانشگاه را منتشر و اعلام کنند که از کدام دانشگاه و مرکز آموزش عالی مدرک گرفته اند؟