صالحی: تصمیم درباره ماندن دربرجام توسط هیات نظارت بر آن اتخاذمی شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تصمیم درباره ماندن یا نماندن در برجام توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود؛ آنها مسائل و تحولات را ارزیابی می کنند و بر اساس منافع و حاکمیت ملی تصمیم مقتضی را در زمان مناسب می گیرند. علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه نهمین همایش غزه نماد مقاومت در […]

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تصمیم درباره ماندن یا نماندن در برجام توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود؛ آنها مسائل و تحولات را ارزیابی می کنند و بر اساس منافع و حاکمیت ملی تصمیم مقتضی را در زمان مناسب می گیرند. علی اکبر صالحی روز یکشنبه در حاشیه نهمین همایش غزه نماد مقاومت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخصه صنعت هسته‌ای ایران این است که ما به آستانه های این فناوری با تلاش مهندسین خودمان رسیده ایم و در این فناوری کسی به ما کمک نکرده است.

وی افزود: البته ما از کتب و مقالات دیگران استفاده کردیم، اما خودمان این صنعت را در کشور پایه ریزی کردیم و به همین علت ما در این صنعت دیگر وابستگی آنچنان به کسی نداریم و این صنعت را می توانیم روز به روز به بلوغ بیشتری برسانیم.رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: از این نظر ما در بین کشورهای در حال توسعه کشور استثنایی هستیم چون مجبور بودیم روی پای خودمان بایستیم.صالحی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا، اظهار داشت: این اقدام ضعف دولت آمریکا را نشان می دهدکه همواره ادعا می‌کند منادی دموکراسی در دنیاست.وی یادآور شد: این چه دموکراسی است، خانمی که به آنجا سفر کرده تا خانواده خود را ببیند و خبرنگار پرتلاش و پرزحمتی که کار خاصی جز کار خبرنگاری انجام نداده، از سوی آنها بازداشت می شود و کسی هم صدایش در نمی آید.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: کشورهای غربی وقتی موضوعی در مسیر خودشان باشد گوش دنیا را کر می کنند ولی وقتی متاسفانه چنین اتفاقی می‌افتد که حقانیت ایشان و مظلومیت این خانم بر همه آشکار است، صدایی از آنها نمی شنویم.صالحی با بیان این که اتحادیه اروپا چرا در ارتباط با حقوق بشر درباره ایران این همه حرف و حدیث دارد ولی چرا اینجا ساکت است و حرفی نمی زند؟ تصریح کرد: مگر ایشان خبرنگار نیست. ایشان هم خبرنگار بوده هم خانواده و هم مادر بوده. درباره دیگران می گویند مادر بوده، مگر ایشان مادر نیست و فرزند ندارد، چه کاری انجام دادند؟ می‌گویند او را به عنوان شاهد گرفته اند، مگر به عنوان شاهد کسی را زندانی می کنند.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اروپایی ها می گویند ایران از برجام خارج نمی شود، گفت: تصمیم درباره ماندن یا نماندن در برجام توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود؛ آنها مسائل و تحولات را ارزیابی می کنند و بر اساس منافع ملی و حاکمیت ملی تصمیم مقتضی را در زمان مناسب می گیرند.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری نهمین همایش غزه نماد مقاومت اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس ها برای افکار عمومی کشورهای عربی و اسلامی بسیار مفید است که با این اقدام ما افکار عمومی را نسبت به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی زنده و شاداب نگه داریم تا به فراموشی سپرده نشود.صالحی اضافه کرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها تذکری به خود ما هست و ما دائم باید به خودمان متذکر شویم که قضیه ای به نام قضیه فلسطین رخ داده و یک کشور اسلامی اشغال شده است و تمامی مسلمین باید دست در دست هم بگذارند و این کشور را از دست اشغالگران صهیونیست آزاد کنند و فلسطینی‌های آواره را به کشورشان برگردانند تا دنیا آرام بگیرد.وی با بیان این که ملت ها دلشان با مقاومت مردم فلسطین است، تصریح کرد: متاسفانه این حاکمیت ها هستند که نمی گذارند صدای ملت‌ها به گوش جهانیان برسد، ما با برگزاری اینگونه همایش‌ها می توانیم کمک کنیم تا این صدا به گوش همگان برسد.رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره ظهارات بولتون مشاور رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران هر گزارشی که به سازمان بین المللی انرژی اتمی می دهد، درست نیست و اطلاعات غلط می دهد، گفت: آقای بولتون تا کنون حرف راست نزده است.