لزوم تغییر نگاه در انتصابات از سوی دولت!

نعیم حسینی : دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها ،سیستم مدیریت اجرایی را فلج کرده است . عملکرد دولت در انتصابات بسیاری از استان ها ،باعث نارضایتی گسترده حامیان خود شده است . این رویکرد ،نه تنها باعث نزدیکی مجلس به دولت نشده است، بلکه باعث فشار بیشتر نمایندگان برای گرفتن امتیازات بیشتر و […]

نعیم حسینی : دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها ،سیستم مدیریت اجرایی را فلج کرده است . عملکرد دولت در انتصابات بسیاری از استان ها ،باعث نارضایتی گسترده حامیان خود شده است . این رویکرد ،نه تنها باعث نزدیکی مجلس به دولت نشده است، بلکه باعث فشار بیشتر نمایندگان برای گرفتن امتیازات بیشتر و سهم خواهی آنان شده است.

انتصاب گماشتگان توسط نمایندگان در مقابل عدم اقتدار دولت ، باعث بروز مشکلات فراوان شده است و همچون حق مسلمی که در روز روشن اتفاق می افتد و کار بجایی رسیده است که جلوی معارفه مدیران در برخی از استان ها همچون خوزستان گرفته می شود. دولت باید هرچه زودتر با تغییر نگاه و استفاده از استانداران مقتدر جلوی این زیاده خواهی ها و انتصابات بدور از معیارهای تخصص گرایی و شایستگی را بگیرد، چراکه در نزدیکی انتخابات بدون شک سهم خواهی نمایندگان به اوج خود خواهد رسید و باعث پیدایش مدیران بله قربان گو و گماشته در جهت پیش برد اهداف انتخاباتی خود خواهد شد و اداره امور را با چالش های فراوانی روبرو خواهد کرد . دولت با عملکردش نباید این ذهنیت را ایجاد کند که چون در اواخر عمر خود است دیگر به حامیان خود نیازی ندارد. با تغییر رویکرد مدیریتی و استقلال در انتصابات می توان به انتخاباتی عادلانه تر و مشارکت حامیان اصلاحاتی و اعتدالی دل بست ،چراکه عدم جلوگیری از وضع موجود باعث از بین رفتن اعتماد عمومی و بی انگیزگی حامیان در استان ها خواهد شد و بدون شک بر انتخابات پیش رو تاثیر خواهد گذاشت .