ایجاد مارپیچ نفرت!

اگر تروریست های داعشی با عملیات تروریستی خود درصدد ایجاد رعب و وحشت، گسترش خشونت و ناامنی و آشفتگی روانی در جامعه هستند. دیگرانی همچون نمایندهٔ اهواز با نگاه تنگ قومی، فقدان نگرش ملی و بینش سیاسی نسبت به حوادث، با اظهارات کین توزانه نسبت به همشهریان عرب خود درصدد ایجاد مارپیچ نفرت، تحریک گسل […]

اگر تروریست های داعشی با عملیات تروریستی خود درصدد ایجاد رعب و وحشت، گسترش خشونت و ناامنی و آشفتگی روانی در جامعه هستند. دیگرانی همچون نمایندهٔ اهواز با نگاه تنگ قومی، فقدان نگرش ملی و بینش سیاسی نسبت به حوادث، با اظهارات کین توزانه نسبت به همشهریان عرب خود درصدد ایجاد مارپیچ نفرت، تحریک گسل های قومی و مذهبی، تخریب انسجام اجتماعی و ملی در شرایط بحرانی کنونی در جامعه هستند.

بدون حس هویت اخلاقی و کنش انسانی است که یک نماینده می تواند نسبت به مردمی که خود اولین قربانیان تروریسم هستند کینه ورزی و نفرت پراکنی نماید. بحران اخلاقی و فقدان ارزش های انسانی و پیوند با مراکز قدرت و ثروت رانتیر زمینه ساز سخنان یاوه ای است که سعی در تلقین ارتباط تروریسم با قومیتی خاص دارد.عده ای با بازی سیاسی خطرناک خود در استان سعی در تخریب زیست صلح آمیز تاریخی اقوام و گسست وحدت ملی در راستای منافع سیاسی و اقتصادی خود می باشند.

فاشیست های فعلی کاخ سفید به همراه اسرائیل در راستای پروژهٔ کلنگی نمودن ایران در کنار فشار های اقتصادی و سیاسی، امید به تحریک گسل های قومی و مذهبی در جامعه دارند. اظهارات نسنجیدهٔ افراد و جریان های سیاسی بخصوص در مورد اقوام و مذاهب جامعهٔ ایرانی دام دشمنان ایران جهت گسست وحدت ملی و سرزمینی کشورمان می باشد.جامعهٔ ایران در یک پیچ خطرناک تاریخی قرار گرفته است. عبور از این مرحله در مرحلهٔ اول با احترام به حقوق ملت، بازگشت به مردم، عقلانیت، کارآمدی و چالاکی دولت، مبارزه با فساد فراگیر و تقویت انسجام اجتماعی میسر خواهد بود.

عبدالرضا نواصری