بایدهای از درون تهی یا خاکستری !

وضع مدارس اصلا مطلوب نیست و باید اصلاح شود. وضعیت بیمارستانها در شأن مردم اهواز نیست، باید مسئولین پاسخگو باشند. خدمات شهری در اهواز اسفبار است و فورا برای آن باید چاره اندیشی بشود. آب اهواز شبیه به آب نیست و… آلودگی اهواز غیر قابل تحمل شده و باید… !!.اینها بایدهایی هستند که همواره از […]

وضع مدارس اصلا مطلوب نیست و باید اصلاح شود. وضعیت بیمارستانها در شأن مردم اهواز نیست، باید مسئولین پاسخگو باشند. خدمات شهری در اهواز اسفبار است و فورا برای آن باید چاره اندیشی بشود. آب اهواز شبیه به آب نیست و… آلودگی اهواز غیر قابل تحمل شده و باید… !!.اینها بایدهایی هستند که همواره از زبان نمایندگان تکرار می شوند بدون آنکه کسی محتوا و ماهیت آنها را بررسی یا تحلیل کند.

می دانیم که بایدها و نبایدها هستند که هنجار وار به زندگی انسانها نظم و جهت می دهند، اما نه بایدهای خاکستری و کدر و از درون تهی !.مردم بدنبال شنیدن کارهای شده و کارهایی که قطعا خواهند شد، هستند و نه بایدهای آمیخته به رفع تکلیفهای زبانی .چرا نباید نسبت به سخنان نمایندگان مجلس و برخی مسئولان که ژستهای ویژه بخود می گیرند و هر مشکل و معضلی را با یک باید و نباید تخدیری حل و فصل می کنند، چرا نباید حساس بود و مانع از ادامه چرخش این چرخه فارغ از فایده شد. چرا فرهنگ احترام به مردم در قالب صداقت و بیان نمی توانم در جایی که یک نماینده از انجام کاری عاجز باشد، نباید نهادینه شود؟

مگر نه اینکه << به انسانی که گرسنه است، از معنویت سخن گفتن و از کمال ارزشهای اخلاقی دم زدن، فریب است >> خوب چنین وضعی چه تفاوتی با بایدهای تکراری ، نشدنی و از درون تهی نمایندگان که به ورد زبان آنها تبدیل شده، دارد.<< بایدی >> که هیچگاه نور << تحقق و شدن >> به خود نگیرد، همان بهتر که در آرشیو ادراکی نمایندگان!! باقی بماند.

 علی عبدالخانی
 جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶