اهداف امریکا از حمله محدود به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه

۱-ترامپ از ابتدا به دنبال ایجاد منطقه امن در سوریه به هزینه کشورهای عربی منطقه است و این اقدام ترامپ را می توان اولین سیگنال برای عملیاتی کردن منطقه امن در سوریه ارزیابی کرد. ۲-ایالات متحده بعد از روی کارامدن ترامپ عملا از صحنه مذاکرات سوریه خارج شد و میدان برای نقش آفرینی روسیه ، […]

۱-ترامپ از ابتدا به دنبال ایجاد منطقه امن در سوریه به هزینه کشورهای عربی منطقه است و این اقدام ترامپ را می توان اولین سیگنال برای عملیاتی کردن منطقه امن در سوریه ارزیابی کرد.

۲-ایالات متحده بعد از روی کارامدن ترامپ عملا از صحنه مذاکرات سوریه خارج شد و میدان برای نقش آفرینی روسیه ، ایران و ترکیه در سوریه بیشتر شد لذا این اقدام ترامپ را می توان تلاش او در بازگشت به عرصه مذاکرات سوریه و تاثیر گذاری بر آن قلمداد کرد.

۳-این اقدام آمریکا را به لحاظ تاثیر در عرصه میدانی سوریه می توان شبیه به حملات ۴ جنگده آمریکایی دوران ریاست اوباما در بمباران محل استقرار نیروهای سوری در منطقه دیرالزور دانست. اقدامی که هرچند از سوی ایالات متحده اشتباه عنوان شد ولی به نظر می رسد به دستور اوباما و با هدف شکست توافق آتش بس ۱۰ سپتامبر(شهریور ۹۵) میان روسیه و آمریکا در بحران سوریه دانست (بدلیل عدم حصول نتیجه مورد دلخواه ایالات متحده از توافق آتش بس)

هادی اهوازیان