انرژی، استان و دکتر علی ساری! / حسن طرفی

میدانیم که خوزستان مرکز انرژی کشور است و به تنهایی حدود هشتاد درصد از نفت و گاز را تامین میکند. براساس یک محاسبه ساده و با توجه به این واقعیت، میان مجلس شورای اسلامی و استان خوزستان باید رابطه ای از جنس تخصص و انرژی شناسی وجود داشته باشد که چنین رابطه و ارتباطی طی […]

میدانیم که خوزستان مرکز انرژی کشور است و به تنهایی حدود هشتاد درصد از نفت و گاز را تامین میکند. براساس یک محاسبه ساده و با توجه به این واقعیت، میان مجلس شورای اسلامی و استان خوزستان باید رابطه ای از جنس تخصص و انرژی شناسی وجود داشته باشد که چنین رابطه و ارتباطی طی چهار دهه عمر انقلاب دیده نشده و مردم براساس معیارهای مختلف، هیچگاه نتوانستند نماینده ای متخصص و آگاه به حوزه انرژی (نفت و گاز) راهی مجلس کنند .

IMG-20160420-WA0446

در نتیجه تکوین مهمترین کمسیون مجلس یعنی نفت و انرژی همیشه بدست نمایندگانی غیر خوزستانی شکل می گیرد و خط و مشی آن نیز به سمت و سویی دیگر هدایت می شود. با اقرار به این نکته که اختیار و انتخاب مردم در هر حال محترم است اما باید رویکرد و نگاه مردم به سمت انتخاب نمایندگانی بیشتر متخصص و کمتر سیاست زده، تغییر کند. آنچه میتواند به بحث مطالبات و حجم انبوه نابرخورداریها بعد عینی و عملی ببخشد، در حقیقت تخصص آمیخته به تعهد یک نماینده است که فارغ از هرگونه تبلیغ بنظر می رسد آقای دکتر علی ساری واجد چنین اوصافی است و اگر به افتخار نمایندگی مردم نایل آید حداقل می تواند در قد و قامت یک نماینده واقعا کاربلد و متخصص ظاهر شود و معادله ای جدید در مناسبات حاکم بر صنایع نفت و گاز پایه ریزی و پایان بخش تبعیض سنتی مستولی بر آن باشد. علی ساری با بکارگیری زبان تخصص و برخورداری از تعهد بالا و انتساب به طبقه محروم می تواند مسیر و نگاه قوه تقنینی و مقررات مربوط به نفت و گاز را به سمت و نفع مردم استان و اهواز بازگرداند.