بمیرید یا بمیرانید این مشکل شماست ؟!

علی عبدالخانی : پس از اخذ نمونه مخاط و مثبت شدن تست در بهداشت غرب و شدیدشدن علایمی همچون تب و درد و سرفه و… به بیمارستان رازی اهواز رفتیم. صف بیماران و همراهان آنها طولانی بود.سی تی اسکن بر درگیر شدن ریه های من و همراهانِ بیمارم صحه گذاشت. پزشک معالج برای هر کدام […]

علی عبدالخانی : پس از اخذ نمونه مخاط و مثبت شدن تست در بهداشت غرب و شدیدشدن علایمی همچون تب و درد و سرفه و… به بیمارستان رازی اهواز رفتیم. صف بیماران و همراهان آنها طولانی بود.سی تی اسکن بر درگیر شدن ریه های من و همراهانِ بیمارم صحه گذاشت. پزشک معالج برای هر کدام از ما داروی مخصوص کرونا نوشت و از ما‌ خواست حداقل ۲ هفته در منزل بمانیم و به استراحت کامل بپردازیم. همراهانم را روانه منزل کردم و خودم برای گرفتن داروها در رازی ماندم. پس از خرید دارو با عجله بدنبال تاکسی بودم. از قضا راننده تاکسی همان شخصی است که قبل از من توسط پزشکِ رازی ویزیت شده بود و طبق سی تی اسکن ریه ی او نیز درگیر شده و حال و روز مناسبی ندارد.

سوار ماشینش شدم و با تعجب از او پرسیدم که مگر شما بیمار نیستی؟؟ گفت بله هستم اما حساب داروهای من و همسر و دختر و عروسم حداقل ۳ میلیون تومان می شود و من چنین پولی را ندارم. نه تنها آن پول را ندارم بلکه با این وضعِ بیماری باید مسافرکشی هم بکنم تا نیاز خانواده را برطرف کنم.او برای کسب اطمینان من به دو ماسکی که زده بود اشاره کرد و گفت که حواسش به مسافرها هست و قصدِ بیمار کردنِ آنها را ندارد !.

در بیمارستان رازی مقوله ای که در آن رئیس جمهور ادعا کرده بود درمان بیماران کرونایی رایگان است اصلاً وجودندارد. منطقِ حاکم بر آن بیمارستان بویژه با آنان که بصورت خانوادگی مراجعه می کنند و توانِ پرداختِ مبالغ داروهایشان را ندارند چیزی شبیه به ” بروید بمیرید و بمیرانید ” است.

این سخن نافی زحمات کارکنان نیست و ایراد اساسی متوجه مدیران ارشد بهداشت و درمان است که با وجود اطمینان کامل از کرونایی بودن بیماران آنها را بدون هیچ سپر حفاظتی روانه ی خیابان می کنند و پس از آن سراغی ازشان نمی گیرند. اساساً برای آنها اهمیتی ندارد که چرا بیشترِ بیماران بدون دارو از درب بیمارستان خارج می شوند؟ وقتی از پزشک در خصوص خطر بیمارانی که قابلیت بیمار کردن جامعه را دارند پرسیدم گفت: مسئولیت ما تشخیص و نوشتن دارو برای بیماران است، حالا آنها می توانند داروی گرانقیمت کرونا را خریداری کنند یا نمی توانند؟ یا پس از رازی به کجا می روند و قرار است دیگران را مریض بکنند یا نکنند و… این موارد مسئولیت ما نیست؟!!.امیدوارم با مقداری رعایت، هیچکس بیمار نشود تا شاهد آن همه بیمارستیزی و تناقض میان شعار و عمل از سوی مسئولان دانشکده علوم پزشکی اهواز نباشیم.