تفاوت دیروز و امروز….!

محمد چوپان : نقل است عده‌ای از انقلابیون به سراغ شهید بهشتی رفتند و گفتند : « حالا که شعار «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده ؛ شعاری جدید‌ سر دهیم.«شاه زنازاده است، خمینی آزاده است.»شهید بهشتی آشفته شده و گفت: رضاخانازدواج کرده، این شعار حرام است.از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید. […]

محمد چوپان : نقل است عده‌ای از انقلابیون به سراغ شهید بهشتی رفتند و گفتند : « حالا که شعار «مرگ بر شاه» همه‌گیر شده ؛ شعاری جدید‌ سر دهیم.«شاه زنازاده است، خمینی آزاده است.»شهید بهشتی آشفته شده و گفت: رضاخانازدواج کرده، این شعار حرام است.از پلکان حرام که نمی‌شود به بام سعادت حلال رسید.

گفتند: الآن بهترین موقعیته، برای کمک به پیروزی انقلاب هم هست! نیت بدی هم کهنداریم. آمار شهدای ١۵ خرداد را بالا میگیم،خیلی بالا، این ننگ به رژیم هم می‌چسبد!. بهشتی بدون تعلل گفت:با دروغ می‌خواهید از اسلام دفاع کنید؟اسلام با صداقت رشد می‌کند نه با دروغ!»

برای آنهایی که رفتار برخی سیاسیون فعلیرا دیده‌اند که برای رسیدن به کرسی قدرت ،به هر کاری دست می‌زنند ، این خاطرات باور کردنی نیست. چرا کارهایی انجام میشود که شبیه به آرمانهای ابتدای انقلاب نیست ؟ این سال‌ها برما چه گذشته است که از دلخوری به خاطر ساختن یک شعار ِحرام برای شاه ، رسیده‌ایم به بولتن سازی ؟!! چه شده که تلاش می‌کنیم تا هرچه ازدیگران میدانیم ، برملا کنیم ؟ چرا ما این همه از اخلاق و انسانیت به دور افتاده ایم ؟ گویا یادمان رفته که شهید بهشتی فرمود : انقلاب ما انقلاب ارزش هاست….!